یادواره 500 شهید شهرستان میبد برگزار شد


یادواره 500 شهید شهرستان میبد برگزار شد

یزد- ایرنا- یادواره 500 شهید شهرستان میبد همراه با رزمایش مومنانه عصر پنجشنبه با حضور تعدادی از خانواده‌های معظم شهیدان هشت سال دفاع مقدس ، همچنین مردم شهید پرور و شماری از مسوولان استان یزد در مصلی آیت الله اعرافی برگزار شد.

به گزارش ایرنا امام جمعه شهر میبد در این مراسم که به عنوان یکی از برنامه‌های کنگره چهار هزار شهید استان و به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد با قدردانی از حماسه‌آفرینی مردم در ۲۲ بهمن ماه و تلاش‌های انجام شده در برگزاری یادواره یادشده ، گفت: اسلام در نگاه مفسران جهان در چند نوع اسلام انفعالی، فردگرا و بدون اندیشه‌های والای سیاسی و اجتماعی تفسیر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در ادامه تفسیر سنتی غلط و بی توجه به عناصر اسلام در انطباق با زمان و پاسخگویی به عصر و تحولات جهان و اسلام متحجرانه را از دیگر انواع تفسیرها در ارتباط با مذهب‌های مختلف اسلامی ذکر کرد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: در سال ۴۲ حضرت امام (ره) تفسیری جامع و کامل از اسلام ارایه دادند ، تفسیری که با شامل شدن همه عناصر عبادی ،جهادی و حکومت اسلامی ، اسلام را دین قدرت و بندگی ، وحدت بخش و تمدن‌ساز نشان می‌دهد.

اعرافی خاطرنشان کرد : امام خمینی(ره) بشارت‌دهنده تفسیر کامل برخاسته از عاشورای حسینی بود و شهیدان با این نگاه در برابر دشمنان دفاع کرده و جان دادند.

همچنین فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران مدل حکومت اسلامی و الهی است که امام (ره) بنیان گذاشت ، حکومتی که قدرت جهانی و قشرهای آسیب پذیر در آن معنا ندارد.

سرتیپ دوم پاسدار رضا پورشمسی افزود: مردم با تکیه بر این نظام و حکومت متکی بر اسلام و نصرت الهی در مقابل دشمنان ایستادند و از قدرت‌های پوشالی واهمه‌ای ندارند.

وی تصریح کرد: چهار هزار شهید استان یزد بدون امکانات ، پشتیبانی و تجهیزات دیگر و با نگاه الهی و معنوی از جان خود مایه گذاشتند.

همچنین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میبد، این منطقه را شهری هفت هزار ساله و زادگاه ۵۰۰ شهید گلگون کفن و شهر آیت الله اعرافی معرفی کرد که افتخار داشتن ۲ هزار رزمنده دفاع مقدس و ۱۰ جانباز بالای ۷۰ درصد دارد.

سرهنگ مصطفی بهشتی افزود: میبد ۲ خانواده به نام‌های اکبری و جعفرزاده دارد که هر خانواده سه شهید تقدیم انقلاب کردند، میبد همچنین شهر شهید محمد حسین ذوالفقاری کوچکترین شهید دفاع مقدس و شهید مقنی ۹۳ ساله بزرگترین شهید دفاع مقدس و شهر موسس حوزه علمیه قم آیت الله حائری یزدی است.

وی با اشاره به مزین شدن خاک میبد به ۱۶ گلزار شهدای گمنام ، طرح‌ها و فعالیت‌های انجام شده در حوزه بسیج و سپاه مانند رزمایش مومنانه با توزیع ۱۵ هزار بسته حمایتی در یک سال گذشته ، دیدار با چهار هزار ایثارگر ، حمایت از چهار هزار نفر بیمار خاص ، تعمیر خانه‌های مسکونی و تعدادی از طرح‌های فرهنگی و اجتماعی را تشریح کرد.

با برگزاری یادواره یادشده ،۷۰ سری جهیزیه نیز آماده توزیع بین خانواده‌های نیازمند شد.

مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد و تاکنون در این شهرستان هشت یادواره ۵۰۰ شهید دفاع مقدس برگزار شده‌ است.

گنگره چهار هزار شهید استان یزد اوایل اسفنده ماه آینده و مراسم اختتامیه نیز اوایل سال ۱۴۰۰ هجری شمسی در یزد برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها