رابطه ایران و عراق ناگسستنی است


رابطه ایران و عراق ناگسستنی است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «فالح الفیاض» بعد از ظهر پنجشنبه در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم عراق برگزار شد، رابطه دو ملت ایران و عراق را ناشی از ویژگی خاص دو ملت در محبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و ارزش های مشترک دانست و افزود که ما هستیم که این رابطه را می سازیم و هیچ کشور دیگری نمی تواند مشخص کند با کی رابطه داشته و با...

رابطه ایران و عراق ناگسستنی است
به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «فالح الفیاض» بعد از ظهر پنجشنبه در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم عراق برگزار شد، رابطه دو ملت ایران و عراق را ناشی از ویژگی خاص دو ملت در محبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و ارزش های مشترک دانست و افزود که ما هستیم که این رابطه را می سازیم و هیچ کشور دیگری نمی تواند مشخص کند با کی رابطه داشته و با کی نداشته باشیم.

وی تاکید کرد که وحدت بین دوملت ایران و عراق این محبت را بین دو ملت ایجاد کرده و در هر مناسبت دینی میلیون ها ایرانی به عراق سفر می کنند.

الفیاض افزود که شهید قاسم سلیمانی یکی از آن عوامل ساخت این رابطه بین دو ملت به شمار می رود.

به گفته وی، رابطه ای که شهید قاسم سلیمانی ایجاد کرده مبتنی بر انسانیت و مقابله در برابر توطئه ها است.

رییس سازمان الحشد الشعبی افزود که از این منظر شهید قاسم سلیمانی قبل از اینکه متعلق به ایران باشد متعلق به عراق است و قبل از اینکه تشییع پیکر او در ایران برگزار شود، در عراق برگزار شد.

فالح الفیاض همچنین یاد و خاطره شهید ابومهدی المهندس گرامی داشت و افزود که ابومهدی المهندس، در واقع مهندس الحشد الشعبی است و توانست این تشکیلات نظامی مقدس را بسازد.

وی اضافه کرد که برخی از راه دور می خواهند رابطه ما را به کشورها ترسیم کنند و می خواهند که غصب کنندگان قدس شریف را دوست بدانیم و شهید حاج قاسم و ملت ایران را دشمن بدانیم و این معادله هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

الفیاض تاکید کرد که این قدرت های خارجی می خواهند مناسبات منطقه را براساس سیاست های استکباری خود بسازند اما ما به آنها می گوییم که ما اراده و بصیرت کامل داریم دوستان خود را خودمان تعیین می کنیم.

وی اضافه کرد که عراق دارای تاریخ و مرجعیت و میراث گرانبهایی است که دیگران ندارند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حرف های داغ و تازه حسین رضازاده درباره بیماری‌اش