امام جمعه همدان: هدف نهایی مطالبه‌گری، تحقق عدالت در جامعه است


امام جمعه همدان: هدف نهایی مطالبه‌گری، تحقق عدالت در جامعه است

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز نیاز است تا مطالبه‌گری‌های گذشته را آسیب‌‍شناسی کنیم، افزود: مطالبه گری در جامعه باید بر مبنا و در راستای تحقق عدالت و اخلاق باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» شامگاه پنج شنبه در آیین تحویل مجوز فعالیت رسمی عرصه‌های ۱۶ گانه تخصصی گروه‌های مطالبه گر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر لزوم استفاده و به کارگیری از همه ظرفیت‌های موجود در راستای مباحث مطالبه‌گری، اظهار داشت: حدود ۴۰۰ سازمان و موسسه مردم نهاد استان همدان در عرصه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند که این ستاد می‌تواند از ظرفیت این گروه‌ها به خوبی استفاده کند.

وی با طرح این سوال که چه میزان از مطالبه‌گری‌های گذشته تحقق پیدا کرده است، عنوان کرد: موضوع مهم در مطالبه گری، رعایت عدالت و حرکت بر محور عدالت است و اگر فرد مطالبه گر عدالت را رعایت نکند این مهم در مطالبه‌گری محقق نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه توسعه و احتمال دستیابی به اهداف موجود با حضور همه نهادها و گروه ها قطعا بیشتر است، اظهار داشت: متاسفانه برخی از مطالبه‌گری‌هایی که با آن مواجه می‌شویم خارج از عدالت است که البته آماری بالایی را در سطح کشور شامل نمی‌شود اما همین مقدار کم هم برای این موضوع میزان بالایی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با بیان اینکه در مطالبه‌گری‌ها باید مسائل مختلفی مد نظر باشد، اظهار داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود از رعایت ادب سخن گفتند به آن معنا است که این مسئله به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث مطالبه‌گری، انگیزه‌های خوب و مقدسی در بین افراد مطالبه‌گر وجود دارد، گفت: خدمت به مردم و نظام از جمله این انگیزه‌ها است اما لازم به ذکر است که صرف انگیزه خوب کافی نیست و در عمل عادلانه، در کنار حسن فاعلی و حسن فعلی هم نیاز است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی تشکیلاتی بودن و جبهه سازی را لازمه موفقیت در دنیای امروز دانست و اظهار داشت: حرکت‌های فردی که در گذشته صورت می‌گرفت امروز باید به صورت تشکیلاتی و به صورت فرایند اجتماعی ادامه پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در ادامه با بیان اینکه اسلام اجازه سوء ظن به دیگران را نمی‌دهد، مطرح کرد: مگر می شود در کشوری که مردمش به مسئولانش و یا مسئولانش به یکدیگر سو ظن داشته باشند به موفقیت و پیشرفت دست پیدا کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد