به گزارش الف، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور توجه ویژه به برخی نکات بودجه ای را در اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۰ جهت ارسال به مجلس یادآوری نموده است.

وی در این نامه با اشاره به برخی از ایرادات، کاستی ها و ابهامات لایحه بودجه ۱۴۰۰ ، از جمله شفاف سازی و واقع نمایی و رعایت شاخص های کلان لایحه بودجه به ویژه تورم واشتغال را مورد تاکید قرار داده است.

در نامه رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضریب جینی، اشتغال، ارزش پول ملی و نجات بورس از وضعیت فعلی، امنیت غذایی و دارویی، پیام مثبت برای مردم و فقر زدایی، از مواردی است که باید در اصلاح لایحه بودجه جهت تقدیم به مجلس مورد توجه قرارگیرد.

حاجی بابایی علاوه بر موارد یاد شده شفاف سازی در میزان اعتبار مورد نیاز اجرایی نمودن نظام رتبه بندی معلمان را نیز در این نامه مورد تاکید قرار داده است.

وی در ادامه نامه خود اعتبار مورد نیاز همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و... با اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی را نیز در یکی از بند ها یادآوری کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در نامه به نوبخت درخواست کرده است که همسان سازی حقوق بازنشستگان و کارگران سازمان تامین اجتماعی با حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تحکیم حقوق همه بازنشستگان نیز در اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۰، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حاجی بابایی در این نامه اصلاح حقوق کارکنان مظلوم زندان ها را نیز مورد تاکید قرار داده است.

وی نگاه عالمانه به حقوق کسانی را که در جزایر جنوب کشور به خدمت اشتغال دارند را نیز از جمله مواردی برشمرده است که باید در اصلاح بودجه به آن توجه شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در این نامه به لزوم توجه به معیشت مردم به ویژه افرادی که حقوق پایین دارند، اشاره نموده و افزوده است: نیروهای کار معین، شرکتی کارمزد و...ایجاد فرصت برای تبدیل وضعیت این طیف از پرسنل دولت به ویژه ایثارگران در بودجه ۱۴۰۰ باید مورد توجه قرار گیرد.

متن این نامه بدین شرح است؛

‌جناب آقای دکتر نوبخت
رئیس محترم سازمان برنامه وبودجه کشور
سلام علیکم

باتشکر از تلاش های جنابعالی وهمکاران محترم در اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، برخی از ایرادات، کاستی هاو ابهامات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰راجهت اصلاح و تقدیم به مجلس شورای اسلامی یادآوری می نماید. مستدعی است دستور فرمایید، علاوه برشفاف سازی، واقع نمایی و رعایت شاخص های کلان لایحه بودجه بویژه تورم ،ضریب جینی، اشتغال، ارزش پول ملی، فقرزدایی، امنیت غذایی ودارویی ، نجات بورس از وضعیت نابسامان کنونی و پیام مثبت برای مردم ، موارد ذیل را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تبیین و اصلاح فرمایید.

۱_ میزان اعتبار اجرای نطام رتبه بندی معلمان

۲_ اعتبار مورد نیاز اجرای همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاههای وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و... با اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی

۳_ همسان سازی حقوق بازنشستگان و کارگران سازمان تامین اجتماعی، با بازنشستگان کشوری و لشکری و تحکیم حقوق کل بازنشستگان

۴_اصلاح حقوق کارکنان مظلوم زندان ها

۵_نگاه عالمانه به حقوق کسانی که درجزایرجنوب کشورمانندعسلویه جان خودرادرکف دست قرارداده اند.