افتتاح یک کارخانه جدید تولید رب گوجه‌فرنگی در کرمانشاه


افتتاح یک کارخانه جدید تولید رب گوجه‌فرنگی در کرمانشاه

رئیس‌جمهور در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های سرمایه‌گذاری، روستایی، عشایری و پروژه‌های ملی وزارت کار که به‌صورت مستقیم از شبکه خبر سیما پخش شد، از تلاش‌ها و فعالیت‌های استاندار کرمانشاه تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، طرح تولید کنسرو رب گوجه‌فرنگی شرکت کشت و صنعت دشت پرامان کرمانشاه به‌صورت ویدیو کنفرانس به دستور رئیس‌جمهوری و با حضور استاندار کرمانشاه افتتاح شد.

روحانی در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها خطاب به استاندار کرمانشاه گفت: آقای بازوند همیشه برای کمک به مردم و استان فعال هستند و یکی از استاندارانی هستند که گزارش فعالیت‌هایشان را تقریباً هر هفته در موضوعات مختلف دریافت می‌کنم که قابل‌تقدیر است.

وی افزود: برای مردم خوب، عزیز، بزرگوار و مرزدار کرمانشاه آرزوی موفقیت و سربلندی دارم و خوشحالم که این طرح در این استان افتتاح می‌شود.

مجری این طرح در مراسم افتتاح آن گفت: برای اجرای این طرح درمجموع ۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که از این میزان ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل تسهیلات توسعه روستایی و ۵۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل آورده شخصی تأمین‌شده است.

علی حجتی میزان اشتغال ایجادشده در این طرح را ۱۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: ظرفیت توسعه این طرح و افزایش میزان اشتغال به هزار نفر را داریم.

وی به انعقاد قرارداد با کشاورزان استان کرمانشاه برای تأمین گوجه‌فرنگی موردنیاز این شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: به‌صورت تضمینی محصولات گوجه‌فرنگی کشاورزان استان را خریداری می‌کنیم.

او گفت: سالانه ۶۰ هزار تن گوجه‌فرنگی از کشاورزان استان خریداری می‌کنیم و با این ‌میزان‌ محصول ۱۰ هزار تن رب گوجه‌فرنگی در سال تولید می‌کنیم.

وی گفت: در صورت حمایت مسئولان قول می‌دهیم ظرفیت را از ۶۰ هزار تن به ۶۰۰ هزار تن افزایش دهیم و میزان اشتغال را نیز به هزار نفر افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه هشت هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمانشاه زیر کشت گوجه‌فرنگی می‌رود، گفت: هدف ما صادرات محصول به کشورهای آسیای میانه، اروپا و خاورمیانه است.

این واحد تولیدی در حوالی روستای «سرارود سفلی» از توابع دهستان درودفرامان شهرستان کرمانشاه واقع‌شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در