فاطمه هاشمی: 4 مرکز درمان بیماری‌های خاص در حال ساخت است


فاطمه هاشمی: 4 مرکز درمان بیماری‌های خاص در حال ساخت است

بجنورد- ایرنا- رییس بنیاد امور بیماری‌های خاص گفت: 4 مرکز درمانی و بیمارستان تخصصی توسط این بنیاد در حال ساخت است که تا سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

فاطمه هاشمی رفسنجانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: امروز سیزدهمین و چهاردهمین مرکز تخصصی بیماری های خاص در شهر بابک کرمان و بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی به بهره برداری رسید و از چهار مرکز در حال ساخت نیز، ۲ مرکز تا نیمه نخست سال آینده آماده بهره برداری خواهد شد.

وی افزود: یکی از این مراکز که ۱۷ هزار متر مربع وسعت دارد و تقریبا در مراحل پایانی ساخت است در ماههای اول بهار آماده افتتاح می شود و دیگری که بیمارستان سرطانی بیماران خاص است و ۷۰ هزار متر مربع وسعت دارد در ۶ ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه فعالیت های بنیاد امور بیماران خاص با تکیه بر کمک های مردمی و به امید حمایت مردم آغاز به کار کرده است، اظهار داشت: اگرچه این بنیاد در بودجه عمومی دولت ردیف اعتباری دارد اما اتکای اصلی آن به مشارکت و مساعدت های مردمی است.

هاشمی در مورد هزینه های درمانی بیماران خاص گفت: هزینه های بیماران در مراکز ما رایگان است و بیماران تالاسمی، هموفیلی و دیالیز به شکل رایگان خدمات می گیرند و ۵۰ درصد هزینه های بیماران سرطانی که در مراکز بیماران خاص اقدام به شیمی درمانی می کنند، نیز دریافت نمی شود.

تعداد بیماران خاص

فاطمه هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: تا کنون ۲۰ هزار بیمار تالاسمی، ۴۳ هزار بیمار دیالیزی و ۷ هزار بیمار هموفیلی در کشور شناخته شده اند و شمار بیماران ام اس نیز اگر چه بیمار خاص نیستند، حدود ۷۵ هزار نفر است.

اضافه شدن گروه‌های بیماران خاص

وی در مورد اضافه شدن گروه‌های بیماران دیگری به فهرست بیماران مورد حمایت این بنیاد اظهار داشت: قرار بود بیماری های دیگری به گروه بیماری های خاص اضافه شود اما این اقدام با همه گیری ویروس کرونا متوقف شد.

وی افزود: اگرچه در سال اول تشکیل بنیاد بیماری‌های خاص، پوشش سه بیماری تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی به این بنیاد پیشنهاد شد و اعتقاد داشتیم که اگر هر سال یک بیماری به فهرست بیماری های خاص افزوده شود تا ۲۰ سال بعد مشکلی برای بیماران خاص نخواهیم داشت، اما این اتفاق نیفتاد اگرچه تحقق این موضوع را برای بیماران ام اس، نقص ایمنی و اوتیسم دنبال کرده ایم.

افزایش سالانه ۱۰۳ هزار بیمار سرطانی

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه هر ساله ۱۰۳ هزار نفر به شمار بیماران سرطانی اضافه می شود، اظهار داشت: مردم در این زمینه باید بیشتر مراقب باشند.

وی در مورد کمک های این بنیاد به سایر بیماران نیز گفت: سال گذشته ۱۵ میلیارد ریال هزینه دارویی به بیماران ام اس پرداخت شد و در برخی هزینه های دیگر نیز به این قشر کمک می شود.

رییس بنیاد امور بیماری‌های خاص در مورد کرونا و اثر آن برروی بیماران خاص اظهار داشت: تعداد بیماران خاصی که بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته باشند کم بوده است اما یکی از مشکلات اساسی این بیماران این است که مراکز بیماران خاص جدا از سایر مراکز درمانی نیست و ما برای جلوگیری از ابتلای آنان، امکاناتی در اختیار بیماران خاص گذاشتیم که مشکلی برای آنان از این ناحیه به وجود نیاید.

وی در خصوص واکسیناسیون کرونا نیز خاطرنشان کرد: واکسیناسیون بیماران خاص در اولویت است و پس از کادر درمان آغاز می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح