100 میلیارد ریال تسهیلات از محل کشاورز کارت به استان سمنان اختصاص یافت


100 میلیارد ریال تسهیلات از محل کشاورز کارت به استان سمنان اختصاص یافت

سمنان- ایرنا- مدیر شعب بانک کشاورزی استان سمنان گفت: 100 میلیارد ریال تسهیلات در قالب کشاورز کارت با نرخ 12 درصد برای تامین کود و سم کشاورزان خرده پا در استان تامین اعتبار شد.

علی کیومرثی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۵۰ درصد از سهمیه تسهیلات اختصاص یافته به استان سمنان برای افراد دارای کشاورز کارت تاکنون جذب و پرداخت شده است.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات به دارندگان کشاورز کارت به منظور جذب ۱۰۰ درصدی سهمیه اعتبارات اختصاص یافته به استان سمنان تا پایان امسال ادامه دارد.

وی اضافه کرد: تقاضا می‌شود کشاورزان هرچه سریعتر نسبت به دریافت کشاورز کارت برای برخورداری از مزایای آن مانند پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان سمنان گفت: بانک کشاورزی استان سمنان از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ، بیش از ۵۸۲ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی از محل منابع داخلی بانک، به متقاضیان پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: با پرداخت این تسهیلات ۴۸۳ فقره تراکتور، کمباین و ادوات کشاورزی از سوی کشاورزان استان سمنان خریداری و وارد چرخه مکانیزاسیون کشاورزی این استان شده که موجب بهبود قابل توجه ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان شده است.

وی یادآور شد: بانک کشاورزی استان سمنان از محل تبصره ۳۵ سال ۹۵ و بند( و) و (ل) تبصره ۱۶ و خط مشی وصول مطالبات در مجموع تسهیلات ۳۹ هزار و ۸۶۶ نفر از بدهکاران این بانک به مبلغ ۵۲۴ میلیارد ریال را مورد بخشودگی قرار داد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان سمنان گفت: این بانک به منظور اشتغالزایی و رشد تولید برای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید با پرداخت تسهیلات به روستائیان، عشایر و کشاورزان به دنبال تحقق این راهبرد است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان پیش از این گفته بود که یکهزار و ۷۹ بهره‌بردار حوزه کشاورزی استان برای دریافت «کشاورزکارت» به شعبه‌های بانک کشاورزی معرفی شده‌اند.

سقف تسهیلات سرمایه در گردش که در قالب کشاورز کارت تامین می‌شود ۲۰۰ میلیون ریال به ازاء ۱۰ هکتار است و کف این تسهیلات نیز ۲۰ میلیون ریال به ازای یک هکتار است.

نرخ این تسهیلات ۱۲ درصد و مدت زمان بازپرداخت آن نیز یک ساله است.

استان سمنان حدود ۴۵ هزار بهره‌بردار در بخش های مختلف جهادکشاورزی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!