استقبال بچه‌های مسجد از برنامه‌های رواق نور در «ایران قوی»/ ثبت‌نام 5500 نفر در مسابقات «مدهامتان»


استقبال بچه‌های مسجد از برنامه‌های رواق نور در «ایران قوی»/ ثبت‌نام 5500 نفر در مسابقات «مدهامتان»

ابدالی با بیان اینکه برنامه‌های رواق نور طرح ملی «ایران قوی» به دلیل ذات مسجدی در جذب و همراهی بچه‌های مسجد موفق بوده است، گفت: تا کنون 5500 نفر در مسابقات «مدهامتان» ثبت‌نام کرده‌اند و امکان تمدید مهلت آن وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان: طرح ملی «ایران قوی در لبیک به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر ساخت ایران قوی و شناسایی و به منظور شناسایی و رشد استعداد بچه های مسجد در این عرصه، از هفته گرامیداشت دفاع مقدس در چهار محور قرآن و سیره اهل بیت «علیهم السلام»، مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت و عزت ایران اسلامی آغاز شده و اجرای آن تا یوم الله 22 بهمن ادامه دارد.

رواق نور با محور فعالیت های مرتبط با قرآن و عترت، از رواق های دوازده‌گانه این طرح ملی است که استان خراسان رضوی معین آن است و با تدارک و راهبری برنامه های متنوع کوشیده در طول اجرای «ایران قوی» بچه های مسجد را در فعالیت های متنوع قرآنی، جذب و فعال کند.

«محمد ابدالی» با اشاره به طراحی چهار ویژه برنامه کلان در رواق نور برای مشارکت بچه های مسجد در طرح ملی «ایران قوی»، اظهار کرد: این برنامه ها عبارتند از: مسابقات قرآنی «مدهامّتان»، مسابقه تفسیر کوتاه جزء هشت قرآن کریم، طرح ملی «تلاوت نور» و در نهایت طرح «هر مادر ایرانی یک مربی قرآنی».

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه درمجموع برای این فعالیت ها 1280 امتیاز در طرح ملی «ایران قوی» در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به میزان استقبال بچه های مسجد، احتمالا فرصت ثبت نام در مسابقات مدهامتان بعد از پایان اجرای طرح ملی «ایران قوی»، نیز تمدید می شود.

وی درباره مهمترین اقدامات استان خراسان رضوی به عنوان معین رواق نور، تصریح کرد: برگزاری جلسات هماهنگی برای هم افزایی ظرفیت ها، تولید پوسترهای محتوایی به تناسب برنامه های رواق نور به ویژه مسابقات مدهامتان و تفسیر جزء 8، تولید تیزرهای تبلیغی، تشکیل کانال ارتباطی در پیام رسان های داخلی، تدوین درس های تفسیر کوتاه، برگزاری وبینار با مشارکت کارشناسان استانی و مسئولان ستاد کشور، تهیه بسته های آموزشی برای انجام فعالیت ها همچون کتابچه منشور فهما و نیز فیلم های آموزشی ازجمله اقدامات انجام شده برای پیشبرد اهداف و برنامه های رواق نور است.

ابدالی با بیان اینکه تا کنون حدود 5500 نفر در مسابقات مدهامتان مشارکت کرده اند، ابراز کرد: بعد از پایان ثبت نام ها، رشته مدنظر توسط شرکت کنندگان انتخاب می شود. پیش از اجرای طرح ملی «ایران قوی» نیز خراسان رضوی، مجری جشنواره قرآنی «مدها متان» بود و امسال با فضای ایجاد شده در رواق نور، آئین نامه برگزاری این جشنواره تغییر کرد تا ویژه دو گروه سنی 8 تا 16 سال و 16 تا 30 سال برگزار شود.

وی با بیان اینکه به تناسب شرایط کرونایی کشور همه برنامه ها و فعالیت های رواق نور در فضای مجازی انجام شده است، اضافه کرد: اگر شرایط کشور مطلوب و مساعد باشد مسابقات نهایی مدهامتان را بعد از سال به صورت حضوری برگزار می کنیم.

ابدالی درباره میزان مشارکت ها در مسابقه تفسیر کوتاه جزء هشتم، افزود: آمار دقیق از میزان مشارکت ها در این مسابقه هنوز تجمیع نشده اما درسنامه ها و سوالات طراحی و بارگذاری شده و به ازای هر هفته یک مسابقه برگزار می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح «هر مادر ایرانی یک مربی قرآنی»، گفت: این طرح به صورت پایلوت در 10 استان در حال اجرا است، طرح اولیه آن تصویب شده و در مرحله ثبت نام هستیم. این طرح در استان های چهارمحال و بختیاری، اردبیل، آذربایجان غربی، بوشهر، یزد، خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، لرستان و خراسان رضوی در حال اجرا است.

وی بیان کرد: اگرچه خراسان رضوی استان معین در رواق نور طرح ملی «ایران قوی» است اما موضوعات و روند اجرای برنامه ها و ... توسط ستاد فهمای مرکز انجام می شود.

ابدالی با بیان اینکه طرح «تلاوت نور» از گذشته در مساجد اجرا می شده است، گفت: 280 امتیاز برای مشارکت در این طرح در نظر گرفته شده است، هر استانی به صورت جداگانه در این طرح شرکت و امتیاز را به تناسب کمیت و کیفیت اجرا، کسب می کند. برای مثال در خراسان رضوی 1200 کانون فرهنگی هنری در مساجد مجری این طرح هستند.

وی درباره میزان مشارکت و استقبال بچه های مسجد از برنامه های رواق نور، خاطرنشان کرد: برنامه های رواق نور برنامه های خاص مسجدی است که مخاطب فعال و همیشگی خود را دارد. اگرچه امسال نخستین سالی است که از طریق فضای مجازی این برنامه ها اجرا می شود اما به تناسب شرایط کرونایی استقبال خیلی بیش از آن چیزی است که فکرش را می کردیم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !