اکیپ‌های پزشکی به مناطق محروم اشنویه و سردشت اعزام شد


اکیپ‌های پزشکی به مناطق محروم اشنویه و سردشت اعزام شد

مهاباد- ایرنا- به همت معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه اشنویه و تلاش کارکنان هلال احمر سردشت، 2 اکیپ پزشکی جهت ارایه خدمات به مناطق روستایی و محروم این 2 شهرستان مرزی اعزام شد.

فرمانده سپاه پاسداران اشنویه روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یک تیم‌ پزشکی برای ارایه خدمات به روستای"ده‌شمس" از توابع بخش نالوس شهرستان و روستاهای ساکن در اطراف آن به طور رایگان به این منطقه اعزام شد.

سرهنگ پاسدار علی حسینی افزود: این تیم در مجموع خدمات پزشک عمومی، داخلی، ارتوپدی، قلب، دندانپزشکی، زنان زایمان، دامپزشکی، داروخانه و تست کرونا را به اهالی این روستاها ارایه کردند.

فرمانده سپاه پاسداران اشنویه ادامه داد: این تیم پزشکی به جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر از روستاییان این منطقه خدمات پزشکی ارایه کرد.

وی گفت: همچنین به مناسبت دهه فجر ۱۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال بین نیازمندان در این شهرستان توزیع شد.

شهرستان مرزی اشنویه ، دارای ۲ بخش مرکزی با ۴۲ روستا و نالوس با ۳۰ روستا در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق و ترکیه واقع شده است.

افتتاح خانه هلال روستایی و اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار سردشت

رئیس هلال احمر سردشت گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارکه فجر یک خانه هلال روستایی افتتاح و کاروان سلامت نیز به یکی از روستاهای محروم سردشت اعزام شد.

اکیپ‌های پزشکی به مناطق محروم اشنویه و سردشت اعزام شد

جوتیار برزگر اظهار داشت: این خانه هلال روستایی در روستای مرزی "بناویله کوچک" از توابع بخش مرکزی این شهرستان افتتاح شد.

برزگر افزود: همچنین به همین مناسبت و با هدف ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در روستاهای مختلف، کمک به بهبود سطح سلامت و اعتلای فرهنگ داوطلب محوری در بین مردم، کاروان سلامت به همراه یک تیم پزشکی به روستای "بناویله کوچک" جهت ارائه خدمات اعزام شد.

وی بیان کرد: در این طرح ۱۰ نفر شامل ۶ نفر داوطلب، پزشک عمومی، بینایی سنج، ماما و کارشناس تغذیه به صورت کاملا رایگان به ارائه خدمات پرداختند.

اکیپ‌های پزشکی به مناطق محروم اشنویه و سردشت اعزام شد

وی افزود: در این طرح ۹۵ نفر ویزیت و معاینه شدند و ۸۰ قلم دارو به همراه ۵۰۰ عدد ماسک به ارزش کلی بیش از ۲۰ میلیون ریال توزیع شد.

روستای بناویله کوچک از توابع بخش مرکزی و با جمعیت ۷۰ خانواری در ۱۵ کیلومتری سردشت واقع شده است.

از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۰ خانه هلال روستایی افتتاح شده است؛ به دلیل شیوع ویروس کرونا این نخستین اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار این شهرستان در سالجاری بود.

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفری دارای ۶ دهستان و ۴ شهر و ۲۷۰ روستا با ۳ بخش ربط ، وزینه و مرکزی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم