تیم های فرمول یک برنامه توقف توسعه موتور از 2022 را تایید کردند


فرمول یک ایران – تیم های فرمول یک برنامه توقف توسعه موتور از سال 2022 را تصویب کرده اند و پذیرای ایده مسابقات اسپرینت هستند اما جزئیات بیشتری را درخواست کرده اند. پس از جلسه روز پنجشنبه کمیسیون فرمول یک متشکل از تیم ها، فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی و مدیریت فرمول یک، به اتفاق آرا تصویب شده است که توسعه موتور از ابتدای سال آینده متوقف شود. توقف...

فرمول یک ایران – تیم های فرمول یک برنامه توقف توسعه موتور از سال 2022 را تصویب کرده اند و پذیرای ایده مسابقات اسپرینت هستند اما جزئیات بیشتری را درخواست کرده اند.

پس از جلسه روز پنجشنبه کمیسیون فرمول یک متشکل از تیم ها، فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی و مدیریت فرمول یک، به اتفاق آرا تصویب شده است که توسعه موتور از ابتدای سال آینده متوقف شود.

توقف توسعه در ابتدا توسط ردبول مطرح شد، که امیدوار بوده پس از خروج هوندا از فرمول یک در پایان سال جاری، بتواند همچنان با موتور سازنده ژاپنی ادامه دهد. ردبول آشکار کرد که منابع لازم برای ادامه کار با پاوریونیت هوندا را برای چند سال آینده در اختیار دارد اما خود توانایی توسعه این موتورها را ندارد.

در حالی که در اواخر سال گذشته برای اولین بار از توقف توسعه پشتیبانی کامل نشده بود، در هفته های اخیر بحث ها به جلو پیش رفته و در جلسه کمیسیون فرمول یک روز پنجشنبه از این ایده حمایت کامل شد.

طرح مسابقه اسپرینت فرمول یک

کمیسیون همچنین ایده مسابقات اسپرینت را که توسط مدیریت فرمول یک به عنوان تست برای امسال پیشنهاد شده است را بررسی می کند. فرمول یک می خواهد بطور آزمایشی از قالب مسابقه اسپرینت در سه مسابقه فصل – کانادا، ایتالیا و برزیل – استفاده کند تا ببیند آیا می تواند به بهبود مسابقات کمک کند یا خیر.

ایده اسپرینت این است که جلسه تعیین خط به بعد از ظهر جمعه منتقل شود، در حالی که در روز شنبه یک مسابقه 100 کیلومتری اسپرینت برگزار می شود که نتیجه آن خط استارت مسابقه روز یکشنبه را تشکیل داده و همچنین برای رانندگان امتیازی تعلق گیرد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته