طرح هادی 10 روستا در خمین بازنگری شد


طرح هادی 10 روستا در  خمین بازنگری شد

خمین - ایرنا - سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خمین گفت: طرح هادی 10 روستای این شهرستان به دلیل مهاجرت معکوس، افزایش ساخت و سازها و تامین نیاز اهالی روستایی، امسال بازنگری و ساماندهی شد.

« فرزاد لشکری» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکصد و ۱۲ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار درخمین طرح هادی دارند.
وی بیان کرد: تهیه طرح هادی برای پنج روستای این شهرستان که کمتر از ۲۰ خانوار دارند نیز در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفته است.
سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خمین اظهار داشت: ۱۹ میلیارد ریال اعتبار امسال برای اجرای طرح هادی روستایی در این شهرستان مصوب شد و پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال آن تخصیص یافت.
لشکری، با بیان اینکه محوطه سازی در روستای سیان سفلی با چهار میلیارد ریال اعتبار ملی انجام می شود، گفت: عملیات زیرسازی در روستاهای ورچه، محمدآباد، کوکه و لکان از توابع شهرستان خمین تا پایان امسال اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: هفت روستا در خمین فاقد دهیاری برای تهیه طرح هادی و پنج روستا فاقد دهیاری برای اجرای طرح هادی هستند.
سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خمین تامین و توزیع عادلانه امکانات اجتماعی، دستیابی به ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها، هدایت وضعیت فیزیکی روستاها، بهبود کیفیت بافت روستا و ایجاد زمینه کاهش خطر سوانح طبیعی را از اهداف اجرای طرح های هادی در روستا بیان کرد.

بر اساس اطلاعات موجود، طرح هادی روستایی، ضمن ساماندهی و اصلاح بافت روستا ، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندیهای عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرحهای ساماندهی فضا و سکونتگاههای روستایی یا طرحهای جامع ناحیه‌ای تعیین می‌کند.

شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی دارای ۲ شهر، ۲ بخش و ۱۸۰ روستا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403