کرونای آمازونی سه برابر مسری تر است


 کرونای آمازونی سه برابر مسری تر است

وزیر بهداشت برزیل زنگ خطرها را در مورد شیوع گونه جدیدی از ویروس کووید۱۹ به صدا درآورد.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از الجزیره، «ادواردو پازلو» وزیر بهداشت برزیل روز پنج شنبه اعلام کرد که گونه شناسایی شده ویروس کووید ۱۹ موسوم به گونه آمازونی در شهر مانائوس این کشور ممکن است تا سه برابر مسری تر از گونه‌های دیگر این ویروس باشد.

با این حال، به گفته این مقام درمانی برزیل تحلیل‌های اولیه نشان می‌دهد که واکسن‌ها از جمله واکسن سینوواک ساخت چین که در برزیل در حال توزیع است، همچنان در مقابله با این گونه از ویروس کووید ۱۹ مؤثر هستند.

وزیر بهداشت برزیل در نشست سنای این کشور گفت که نیمی از جمعیت واجد شرایط برزیل تا ماه ژوئن و باقی جمعیت نیز تا پایان سال میلادی جاری این واکسن را دریافت می‌کنند.

گفتنی است که برزیل از سه هفته پیش روند واکسیناسیون جمعیت خود را با واکسن‌های «بیوتک سینوواک» ساخت چین و «آسترازنکا» ساخت انگلیس آغاز کرده است. پازلو در مورد اینکه اثر بخشی این واکسن‌ها در برابر گونه مسری این ویروس چگونه اندازه‌گیری شده است، توضیحی ارائه نکرد.

در همین ارتباط، انستیتو بوتانتان در شهر سائوپائولو که با همکاری شرکت سینوواک آزمایش و تولید این واکسن چینی را آغاز کرده، در یک بیانیه اعلام کرد که مطالعات در زمینه گونه آمازونی کووید ۱۹ موسوم به مانائوس را آغاز کرده و دو هفته طول می‌کشد که به یک جمع بندی برسد.

منبع: خبرگزاری مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...