هشدار روسیه درباره عواقب منفی تحریم‌های جدید علیه مسکو


هشدار روسیه درباره عواقب منفی تحریم‌های جدید علیه مسکو

سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داد، اقدام شتاب زده اتحادیه اروپا در اعمال تحریم‌های جدید علیه این کشور، استفاده ابزاری غربی‌ها از مسئله حقوق بشر است و قطعاً پاسخ متناسب مسکو را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو به بروکسل در خصوص اعمال تحریم‌های جدید ضدروسی هشدار می‌دهد و چنین اقدامی قطعاً پاسخ متناسب به دنبال خواهد داشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

زاخارووا در واکنش به اخبار منتشره درباره امکان تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه، گفت: «من می‌خواهم همینجا به شرکای اروپایی ما در خصوص هر گونه اقدام شتاب زده در این رابطه هشدار دهم. مسلماً چنین اقدامی پاسخ متناسب از جانب مسکو را در پی خواهد داشت. ضمن اینکه استفاده از موضوع حقوق بشر و اصول دموکراتیک، بعنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف ژئوپلیتیکی غیرقابل قبول است.»

این دیپلمات روس یادآور شد، چنین تصمیمی از سوی اتحادیه اروپا در شرایطی که نقض حقوق مردم روس زبان و رسانه‌های روسی در کشورهای عضو این اتحادیه و همچنین برخورد خشونت آمیز پلیس با جنبش‌های اعتراضی در کشورهای اروپایی کاملاً نادیده گرفته می‌شود، اقدامی کاملاً مغرضانه و سیاسی تلقی خواهد شد.

وی افزود: «ما از اتحادیه اروپا می‌خواهیم تا به سمت انجام گفت‌وگوهای برابر و سازنده باز گردد و از طریق کانال‌های دیپلماتیک که همواره باز و آماده دست یابی به توافق و توازن در منافع طرفین است، مشکلات را حل و فصل کند.»

ماریا زاخارووا تأکید کرد، کشورهای غربی فعالیت گسترده ضدروسی را با هدف بی ثبات کردن اوضاع سیاسی داخلی روسیه آغاز کرده‌اند، ولی مقامات مسکو مانع از به نتیجه رسدین این تلاش مخرب آنها خواهند شد.

وی همچنین یادآور شد که دیپلمات‌های اروپایی که در اعتراضات غیرقانونی در روسیه شرکت کرده بودند و به این دلیل اخراج شدند، خود به خوبی این مسئله را درک می‌کردند که اقدام آنها برخلاف قانون است.

روز پنج‌شنبه آژانس خبری بلومبرگ به نقل از دو دیپلمات اروپایی اعلام کرد که اتحادیه اروپا درصدد بررسی اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه در رابطه با وضعیت "آلکسی ناوالنی" است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نماینده مجلس: در زمینه تعمیم سهام عدالت با بی عدالتی مواجه هستیم / قیمت خرید مسکن و اجا...