هشدار دموکرات‌ها درباره محکوم نشدن ترامپ


هشدار دموکرات‌ها درباره محکوم نشدن ترامپ

دادستان‌های دموکرات به مجلس سنا هشدار داده‌اند که اگر در محکوم کردن دونالد ترامپ به خاطر تحریک طرفدارانش در حمله مرگبار به ساختمان کنگره ناکام شوند، او بار دیگر می‌تواند این اقدام را انجام دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سه روز نخست از محاکمه استیضاح ترامپ متمرکز بر اظهارات تحریک آمیز وی خطاب به طرفدارانش در هفته های منتهی به یورش مرگبار 6 ژانویه به ساختمان کنگره بوده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش ترامپ بارها ادعا کرده بود که شکستش در انتخابات جنجالی نوامبر 2020 به خاطر تقلب گسترده بوده و از طرفدارانش خواسته بود تا برای ابطال نتایج انتخابات مبارزه کنند و جلوی سرقت انتخابات را بگیرند.

دادستان های دموکرات نیز به مجلس سنا هشدار داده اند که اگر در محکوم کردن دونالد ترامپ ناکام شوند، او می تواند بار دیگر چنین اقدامی را انجام دهد.

بعید به نظر می رسد که دموکرات های سنا بتوانند حمایت لازم و کافی را از سوی سناتورهای جمهوریخواه کسب کنند تا در نهایت ترامپ در دومین محاکمه استیضاح محکوم شود.

جیمی راسکین نماینده دموکرات روز پنجشنبه گفت: اگر ترامپ بار دیگر به قدرت بازگردد و این اتفاقات مجددا تکرار شود، هیچ کسی غیر از خودمان شایسته سرزنش نیست.

تد لیو دیگر نماینده دموکرات نیز خطاب به سناتورها گفت: من نگران تکرار مجدد این اتفاقات هستم اگر ترامپ در انتخابات 2024 نیز شرکت کرده و شکست بخورد. من نگران رقابت مجدد ترامپ در انتخابات 2024 نیستم، نگران آن هستم که او دوباره رقابت کند و شکست بخورد و دوباره همین اتفاقات تکرار شود.

استیضاح ترامپ رسما از روز سه شنبه در مجلس سنا آغاز شده است. ترامپ نخستین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا است که دو بار استیضاح می شود.

اتهام اصلی ترامپ برای استیضاح دوم، تحریک طرفداران افراطی اش برای حمله مرگبار به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه است. در این حمله حداقل 5 نفر از جمله یک مامور پلیس کشته شدند.

محکومیت ترامپ در مجلس سنا نیاز به دو سوم آرا دارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403