شان انقلابی بودن خود را باید در فضای مجازی حفظ کنیم


شان انقلابی بودن خود را باید در فضای مجازی حفظ کنیم

آیت الله دژکام گفت: در فضای مجازی نیز باید انتقاد کنیم اما به تاکید مقام معظم رهبری، بی ادبی مجاز نیست و شان انقلابی بودن خود را باید در فضای مجازی حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (24 بهمن) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: هدایت الهی دارای ابعاد فردی و اجتماعی است و منجر به تمدن سازی می شود و در سوره «بقره» نیز مسئله هدایت مورد توجه قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: آنها که هدایت الهی را می پذیرند، مومن و متقی می شوند و برخی نیز صراحتا مخالفت خود را با هدایت الهی عنوان می کنند که کفار هستند و منافقان نیز دسته دیگری هستند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: در سوره مبارکه «بقره» به سنت الهی در مورد این سه دسته اشاره می کند که برای کفار خدای متعال در این دنیا، سنت مهلت دادن و امداد را در نظر می گیرد و نسبت به کافران و منافقان که مخالف دعوت هدایت الهی هستند، سنت مهلت دادن را اعلام می کند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) تصریح کرد: وقتی خدای بزرگ، موسی (ع) را برای هدایت به سوی فرعون می فرستد، 40 سال زمان می دهد تا فرعون به هدایت الهی دعوت شود.

وی ادامه داد: علت مهلت دادن خدا به کفار و منافقان این است که خداوند منتظر توبه گناهکاران است که شاید حتی یکی از آنها به مسیر الهی برگشت و توبه کرد و همچنین توبه کننده را به گونه ای می پذیرد که گویی گناهی مرتکب نشده و این همان «رحمان» و «رحیم» بودن خداوندی است.

امام جمعه شیراز با اشاره به رحمت خدا بیان کرد: انقلاب اسلامی، فریاد دین و خداشناسی است و هیچ کسی را بدون محاکمه شرعی محکوم نکرده ایم و مهلت نیز داده ایم.

وی ادامه داد: گفتمان انقلاب اسلامی در جهان به یاری خدا با تمام محدودیت های دشمن پیش می رود و با صبر و مهلت دادن به دشمنان، نمود رحمت الهی است.

آیت الله دژکام تاکید کرد: سنت مهلت دادن را باید در مدیریت جلوه دهیم و باید برای انجام هر کاری در جامعه رضای خدا را در نظر بگیریم و مبتنی بر رحمت عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه دوم نماز جمعه امروز شیراز با تبریک فرا رسیدن ماه رجب و آغاز برنامه های عبادی استقبال از ماه مبارک رمضان گفت: شهرها روزی شهر خدا خواهند شد و سه ماه رجب، شعبان و رمضان، ماه های مهمی در خودسازی هستند.

وی با تبریک میلاد امام علی (ع) ادامه داد: از ظرفیت ویژه این سه ماه مبارک برای خودسازی باید استفاده موثر کنیم و تاکید مقام معظم رهبری این است که تا خودسازی نباشد سایر اقدامات انقلابی ارزش لازم را به دست نخواهد آورد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: باید از خودسازی شروع کنیم و در فضای مجازی نیز باید انتقاد کنیم اما به تاکید مقام معظم رهبری، بی ادبی مجاز نیست و شان انقلابی بودن خود را باید در فضای مجازی حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: باید به عنوان یک ارزش دینی، اخلاقی و انقلابی باید در ترویج این فرهنگ در فضای مجازی بکوشیم به ویژه به آن در فضاهای انتخاباتی توجه ویژه داشته باشیم.

وی با تشکر از حضور حماسی و پرمعنای تمامی اقشار ملت سربلند و با ایمان ایران در 22 بهمن گقت: با وجود محدودیت های بهداشتی امسال، حضور مردم در میدان برای بزرگداشت این پیروزی قابل توجه بود و نشانه عزم ملت در مقابل آرمان های انقلاب اسلامی است.

آیت الله دژکام ادامه داد: مردم ما در انقلاب اسلامی معنویت را درک کرده اند و به آن توجه دارند که این رشد در ملت ما پیدا شده است و وظیفه همه مسئولان در مقابل این عزم مردم را سنگین تر می کند که باری از دوش مردم برداشته شود.

وی با اشاره به وضعیت برجام بیان کرد: چارچوب روند در این مورد طبق فرمایشات مقام معظم رهبری این است که ما بر تعهدات خود در برجام همواره پا برجا بوده ایم و اگر امروز شرطی در برجام باشد باید این شرط را ایران و مردم ایران تعیین کنند و جز یک صدا از ایران اسلامی شنیده نمی شود که آن هم حرف مقام معظم رهبری است که همه ما از آن جمایت می کنیم.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند