ارتش میانمار بیش از 23 هزار زندانی را آزاد کرد


ارتش میانمار بیش از 23 هزار زندانی را آزاد کرد

همزمان با ادامه برخی اعتراضات در میانمار علیه کودتای اخیر و فشار کشورهای غربی علیه این موضوع، ارتش میانمار بیش از ۲۳ هزار...

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش میانمار روز جمعه (امروز) ۲۳ هزار و ۳۱۴ زندانیان این کشور را در بحبوحه تنش‌ها در این کشور بعد از کودتا آزاد کرد.

«سی‌ان‌ان» خبر داد، همزمان با هفتمین روز متوالی اعتراضات در میانمار علیه کودتای نظامی در این کشور، شورای نظامی حاکم بر میانمار ده‌ها هزار زندانی را آزاد کرد.

طبق این گزارش، ارتش میانمار در نظر دارد که به مناسبت جشن ملی «روز اتحاد» در این کشور، ۲۳ هزار و ۳۱۴ زندانی را عفو و آزاد کند.

هرچند آزادی جمعی زندانیان در مناسبت‌ها و جشن‌های ملی میانمار یک اقدام مسبوق به سابقه است اما آزادی بیش از ۲۳ هزار زندانی در دوره جدید اولین بار از زمان کودتای اخیر محسوب می‌شود.

اول فوریه (۱۳ بهمن) بود که ارتش میانمار با تاکید بر بروز تقلب در انتخابات در این کشور، «آنگ سان سوچی» و دیگر مقام‌های ارشد دولت را از قدرت کنار زد.

به دنبال کودتای ارتش میانمار، طی هفت روز اخیر اعتراضات و خشونت‌هایی به وقوع پیوسته و همزمان کشورهای غربی به ویژه آمریکا بارها در حمایت از سوکی به ارتش میانمار هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/م

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق