مانور تمرین پناه‌گیری در خانه‌های هلال اردبیل برگزار شد


مانور تمرین پناه‌گیری در خانه‌های هلال اردبیل برگزار شد

اردبیل - ایرنا - مانور تمرین ، آمادگی و پناه‌گیری در زلزله در 28 خانه هلال استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل روز جمعه گفت: در این مانور توان امدادی امدادگران در خانه هلال روستاهای معصوم‌آباد و آقچه‌کند در اردبیل، خانه هلال روستاهای مرادلو، انجیرلو و قره‌قاسملو در بیله‌سوار، خانه هلال روستاهای تکله و خان‌قشلاقی در پارس‌آباد، خانه هلال خلخال ، خانه هلال روستاهای آتشگاه و علیداشین در سرعین ، خانه هلال روستای فاراب در کوثر، خانه هلال روستاهای اینی علیا، کلان و دیزج در گرمی، خانه هلال روستاهای جبه‌درق، لمبر و میرکندی در مشگین‌شهر، خانه هلال ننه‌کران، دولت‌آباد، حور، نوجه‌ده، عنبران و آبی‌بیگلو در نمین و خانه هلال کورائیم، ویرثق، کندوان، قره‌شیران و دیمان در نیر ارزیابی شد.

عزت‌الله ضربی اظهارکرد: برگزاری برنامه‌های آموزشی با توجه به اولویت خانه‌های هلال برای جمعیت هلال احمر و نقش موثر آن در افزایش آموزش‌های امدادی برای مردم مناطق دوردست ، مراکز دهستان‌ها و بخش‌های استان مورد تاکید است.

او ادامه داد: این مانورها با هدف افزایش مهارت نیروهای امدادی، افزایش آگاهی و بررسی کارایی برنامه‌های آمادگی، مقابله و ارزیابی در زلزله ادامه خواهد یافت.

ضربی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در خانه‌های هلال خاطر نشان کرد: برگزاری مانور زلزله در خانه‌های هلال در زمان حوادث کارایی خود را نشان خواهد داد و افرادی که آموزش می‌بینند، می‌توانند قبل از رسیدن نیروهای امدادی اقدامات امدادی و حیاتی را انجام دهند.

استان اردبیل جزو ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن