فخری: هر کسی در المپیک باید بداند چگونه رفتار کند/ شیوع کرونا در ژاپن شیب صعودی دارد


فخری: هر کسی در المپیک باید بداند چگونه رفتار کند/ شیوع کرونا در ژاپن شیب صعودی دارد

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در کمیته ملی المپیک گفت که همه افراد حاضر در المپیک توکیو باید بدانند در ژاپن، چه نکات بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیمان فخری درباره برگزاری المپیک توکیو اظهار داشت: فقط خدا می‌داند بازی‌ها برگزار می‌شود یا خیر. اتفاقات چند هفته گذشته نشان داد عزم بسیار جدی برای برگزاری المپیک وجود دارد. لغو مسابقات راحت است، اما ممکن است یک نسل ورزش در این دوره تاریخی نابود شود. قهرمانانی که پا به سن گذاشتند و ممکن است آنها فرصتی برای شرکت در المپیک نداشته باشند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی که با برنامه «ورزش و مردم» گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه افزود: اسفند سال گذشته که کرونا در حال فراگیری دنیا بود، کمیته بین‌المللی المپیک گفت تا اردیبهشت صبر می‌کنیم که دو هفته بعد یعنی در اوایل فروردین، IOC با فشار رسانه‌ها گفت المپیک یک سال به تعویق افتاد. اخیراً تحلیل‌هایی ارائه شد که IOC با آن مقابله کرد. این کمیته اقداماتی کرد که نشان می‌دهد المپیک قرار است برگزار شود. اخیراً شاهد استعفای رئیس کمیته مسابقات IOC بودیم. کمیته بین‌المللی المپیک از این اتفاق به روش مثبت استفاده کرد و باعث شد بحث المپیک در رسانه‌ها مطرح شود.

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در کمیته ملی المپیک با بیان اینکه روز 21 بهمن، نشستی وبیناری با حضور او و نصرالله سجادی و سایر اعضای IOC برگزار شد، تصریح کرد: کتابی در این جلسه رونمایی شد که پروتکل‌های بهداشتی در سه بخش برگزارکنندگان و فدراسیون‌ها، مربیان و ورزشکاران و نیز اهالی رسانه را شامل می‌شد. هر کسی باید بداند در المپیک می‌بایست به چه شکل عمل کند.

فخری با اشاره به مخالفت ژاپنی‌ها با برگزاری المپیک بیان کرد: ژاپن دومین کشوری بود که فردی مبتلا به کرونا داشت و بهترین کشوری بود که در 10 ماه توانست کرونا را کنترل کند، اما در دو ماه گذشته کرونا شیب عجیب و صعودی در این کشور داشت. به همین خاطر، مقاومتی از سوی مردم ژاپن انجام شد که دولت این کشور تلاش می‌کند مردم را متقاعد کند و به آنها بفهماند ورزشکاران در بدو ورود به توکیو و نیز در زمان حضور در ژاپن کاملاً قرنطینه می‌شوند. بازی‌ها با حداقل تماشاگران و با فاصله طولانی میان آنها خواهد بود. قرار شد مسابقات آزمایشی را از فروردین برگزار کنند تا ضوابط آزمایشی در آن رعایت شود.

وی در مورد زمان اعلام قطعی سرنوشت المپیک خاطرنشان کرد: معلوم نیست خبر قطعی برگزاری یا عدم برگزاری بازی‌ها چه زمانی اعلام می‌شود، اما کلیه مسابقات کسب سهمیه المپیک راه‌اندازی شده است که پیش از آن فقط تاریخ‌ها مشخص بود. دعوتنامه‌ها به فدراسیون‌ها ارسال می‌شود که نشان می‌دهد کمیته بین‌المللی المپیک، کشورها را متقاعد کرده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در کمیته ملی المپیک درباره شرایط اردوهای رشته‌های مختلف گفت: تاکنون در 11 رشته، 52 سهمیه المپیک کسب کردیم و چهار رشته تلاش می‌کنند سهمیه بگیرند. سهمیه وزنه‌برداری تقریباً قطعی است و ورزشکاران هم به رقابت‌های سهمیه المپیک در رشته‌های قایقرانی، تنیس روی میز و ژیمناستیک اعزام می‌شوند. در رشته‌هایی چون کشتی و تکواندو شانس بیشتری برای کسب سهمیه داریم و الان همه تیم‌های ملی جز والیبال در اردو هستند. بازیکنان تیم ملی والیبال در لیگ‌های معتبر بازی می‌کنند. تمام قهرمانان در اردو قرنطینه هستند و برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز