ادعای دموکراسی و حقوق بشر از سوی آمریکا ادعایی واهی است


ادعای دموکراسی و حقوق بشر از سوی آمریکا   ادعایی واهی است

اردبیل- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل گفت: اغراض و جهت‌گیری‌های خاص در تصمیم‌گیری‌های کلان دنیا دخالت می‌کند و با وجود چنین دخالتی، سخن از دموکراسی و حقوق بشراز سوی آمریکا مضحکه و مسخره است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه اردبیل اظهار کرد: سخنان جو بایدن مبنی بر توقف جنگ در یمن، خروج نیروهای خارجی دیگر از آن کشور و فروخته نشدن سلاح به عربستان بدین معناست که جنایت ۶ ساله در یمن اشتباه بود اما نمی‌گویند چه کسی باید جوابگوی این جنایت وحشتناک باشد و چرا مجرم محاکمه نمی‌شود.

وی با اشاره به محاکمه نشدن بوش با وجود اعتراف به خطا در حمله به عراق و جان‌باختن ۲ میلیون نفر در آن کشور افزود: دنیا با معیاری دوگانه اداره می‌شود؛ با یک کودتای نظامی در میانمار، آمریکا و اروپا چنان داد می‌زنند که صدایشان گوش فلک را کر می‌کند، در حالی که در آنجا یک‌هزارم جنایت یمن اتفاق نیفتاده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل بیان کرد: همین معیار دوگانه موجب شده است ایران اسلامی بدون هیچ گناهی ۴۲ سال به محاصره شیاطین در بیاید.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر حمایت از دموکراسی و حقوق بشر، اضافه کرد: اگر صادق هستند، این شعار را در یمن و فلسطین عملیاتی و مشکلی ۷۰ ساله را برطرف کنند.

آیت‌الله عاملی تشریح کرد: انصارالله با رای مردم سر کار آمده است، می‌گویند حوثی‌ها را زیر فشار خواهند گذاشت و اخراج آنها از فهرست تروریست‌ها به معنی تخفیف به آنها نیست؛ این ادبیات افتضاح است.

وی ادامه داد: اگر تروریست نیستند، چرا آنها را زیر فشار می‌گذارند و چرا از طریق دموکراسی مشکل یمن را از اساس حل نمی‌کنند؛ چون می‌دانند نتیجه ضد منافع آنهاست. اگر صادق هستند به دموکراسی‌هایی که نتیجه آن برخلاف منافع آنهاست، احترام بگذارند.

امام‌جمعه اردبیل گفت: جمهوری اسلامی به تعداد سال‌های عمر خود انتخابات جدی و واقعی برگزار کرده است، به این ارزش مردم‌سالاری احترام بگذارند؛ زیرا هم ادعای حمایت از دموکراسی و حقوق بشر و هم محاصره و ممنوعیت ورود داروهای حیاتی، ابتلا به تناقض ریشه‌ای است.

وی افزود: البته این سخن بایدن در دنیا مورد نقد قرار گرفت و اهل نظر گفتند که دموکراسی خود آمریکا در انتخابات اخیر یک افتضاح بی‌نظیر بود؛ اگر توان دارند، دموکراسی خودشان را اصلاح کنند.

آیت‌الله عاملی تاکید کرد: وقتی وزیر خارجه آنها می‌گوید که مشروعیت دولت‌ها به رای صندوق نیست، بلکه با جهت‌گیری بین‌المللی در مورد همراهی با اسرائیل است؛ این ضربه وحشتناک به ریشه دموکراسی است و دولتی که خود را متولی این سخن وقیح و رسواگر می‌داند، نمی‌تواند متولی دموکراسی در دنیا باشد.

وی با تاکید بر اینکه در مدیریت دنیا خبری از عدالت نیست، اضافه کرد: اگر به حقوق بشر معتقد هستند، سر عربستان داد بزنند نه حوثی‌ها؛ یمنی‌ها در استفاده از سلاح مدافع و عربستان مهاجم است؛ آمریکا و اروپا به جای این که به مهاجم بگویند دست نگهدارد، به مدافع می‌گویند از خودش دفاع نکند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: منافع نامشروع دولت‌های بزرگ تنها مهم است و روحیه تفرعن در آمریکا غوغا می‌کند؛ به حوثی‌ها می‌گویند نباید از خودشان دفاع کنند، هیچ موشکی و پهبادی نباید از یمن بلند شود اما یک کلمه به سعودی نمی‌گویند که نباید به مردم بی‌گناه حمله کنند.

وی تشریح کرد: ایران را ملزم بر بازگشت به برجام می‌کنند اما نمی‌گویند که خودشان به اشتباه از برجام خارج شدند و باید نخست آنها برگردند؛ بازگشت آمریکا به برجام ولو به نفع دولت ما و برگ امتیاز در انتخابات آینده است، اما رسیدن به این امتیاز با هر وسیله و راهی پسندیده نیست.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه این روزها لحن ملتمسانه برخی از آمریکا به اوج رسیده است، گفت: باید شان ملت، انقلاب، اعتقادات و منویات رهبر معظم انقلاب لحاظ گردد.

وی افزود: آمریکا سریع برگردد، جبران کند، تعهد خود را در عمل نشان دهد، وگرنه وقت تنگ است و فرصت از دست می‌رود؛ اگر در شعارهایشان راستگو هستند، باید فوری راه جدید را آغاز کنند و اروپا بیاید واسطه شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه در عمل چیزی مشاهده نمی‌شود دولت جدید آمریکا کی می‌خواهد برگردد؛ دولت آمریکا فوری باید از مشی ترامپ فاصله بگیرد.

امام‌جمعه اردبیل بیان کرد: جو بایدن این هفته در سخنانی گفت که تحریم‌ها برداشته نخواهد شد و اعلان کردند که مذاکره با شرکا و هم‌پیمانان پس از بازگشت ایران به برجام خواهد بود.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهارداشت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها حق هیچ‌گونه شرط‌گذاری ندارند، زیرا تعهدات برجامی خود را نقض کردند و آن طرفی که باید شرط بگذارد، جمهوری اسلامی است؛ زیرا به تعهدات خود پایبند بود.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: بنا بر این ایران هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌ها را در عمل و نه در حرف یا بر روی کاغذ، لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی‌آزمایی ایران قرار گیرد؛ این سیاست قطعی و غیرقابل برگشت جمهوری اسلامی و مورد اتفاق همه مسئولان است و هیچکس از آن عدول نخواهد کرد.

لزوم اهتمام مسئولان برای تامین کالاهای اساسی

وی در ادامه از مسئولان استانی درخواست کرد که نسبت به تامین کالاهای اساسی در آستانه عید نوروز اقدام جدی و عملی داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: مدیریت قیمت کالاهای اساسی از سوی دولتمردان، مقدم بر کارهای دیگر است و اگر در اینجا مشکل داشته باشیم، سایر اقدام‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد و زیر سوال می‌رود.

وی تاکید کرد: سفره مردم به ویژه طبقه پایین نباید کوچک و کوچکتر شود، قدرت خرید آنها نباید پایین بیاید؛ هیچ مرد خانه و بزرگ خانه‌ای نباید شرمنده اهل بیت خود باشد، حداقل نیازهای ضروری یک زندگی آبرومندانه و عزتمندانه باید تامین شود.

آیت‌الله عاملی با درخواست از خیران برای تامین و پخش بسته‌های معیشتی افزود: همچنین از بازاریان درخواست می‌شود که بسیار دقت کنند؛ کوچکترین اجحاف به مردم به ویژه در این ایام خرید مفتی آتش جهنم و غضب الهی است که به طور قطع خود شما را هم گرفتار می‌کند.

وی در ادامه به حذف ۵۰۰ هزار کارت بانکی فعال در زمینه پولشویی و قمار اشاره کرد و گفت: ظاهر این حرف بسیار خوب است اما نشان می‌دهد که سال‌های متمادی دزدان حرفه‌ای سیستم بانکی را محل تاخت و تاز خود و هجمه به حقوق ملت و بیت‌المال قرار دادند و درآمدهای نامشروع سرسام‌آور کسب کردند که جا دارد دستگاه قضایی کسانی را که در مبادلات مالی، مسئولیت ایجاد امنیت و طراحی زیرساخت برای شفافیت را داشتند، پای میز محاکمه بکشاند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه