طباطبایی: برای میزبانی منتظر تصمیم فیبا آسیا هستیم/ اردوی تیم ملی ادامه دارد


طباطبایی: برای میزبانی منتظر تصمیم فیبا آسیا هستیم/ اردوی تیم ملی ادامه دارد

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران گفت: برای میزبانی از مسابقات پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا اعلام آمادگی‌کرده‌ایم، اما فعلا منتظر تصمیم فیبا آسیا هستیم تا برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش ایسنا، در حالی که تیم ملی بسکتبال ایران اردوهای خود را برای حضور در پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱ پیگیری و باید روز ۲۶ بهمن تهران را به مقصد دوحه ترک می‌کرد، این رقابت‌ها به دلیل شیوع ویروس جهش یافته کرونا در قطر با تصمیم فیبا آسیا و وزارت بهداشت این کشور لغو شد.

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال ایران، درباره برنامه ملی پوشان با توجه به شرایط کنونی توضیح داد: ما منتظر هستیم تا تصمیم نهایی فیبا آسیا درباره این پنجره از مسابقات، در یکی دو ساعت آینده مشخص شود.

او افزود: در ایمیلی که ما از فدراسیون بسکتبال آسیا دریافت کرده‌ایم، آمده است که به دلیل موج جدید و شیوع ویروس جهش یافته کووید۱۹ در قطر، فیبا اجازه میزبانی این پنجره از کاپ آسیا را به این کشور نمی‌دهد و تصمیم جدید درباره این مسابقات را تا عصر امروز (جمعه) ۲۴ بهمن اعلام‌ می‌کنیم. به همین منظور فعلا منتظر هستیم تا تصمیم جدید فیبا اعلام کند تا ما هم برنامه جدیدی را برای تیم ملی در نظر بگیریم.

او در مورد این موضوع که آیا اردوی فعلی تیم‌ ملی تا پایان ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود فعلا بچه‌ها و ملی‌پوشان در اردو هستند. با توجه به برنامه قبلی نیز بازی دوستانه‌ای را فردا (شنبه) ۲۵ بهمن داریم که برگزار می‌شود. شخصا فکر می‌کنم تا امشب برنامه فیبا آسیا اعلام شود که ما هم برنامه خود را تدوین می‌کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: ما امروز صبح نامه‌ رسمی را به فیبا آسیا ارسال و آمادگی خود برای میزبانی از این پنجره مسابقات را اعلام کردیم. فعلا منتظر هستیم تا شاید فدراسیون بسکتبال آسیا با این تقاضای ما موافقت کند.

او در پایان، در پاسخ به این سوال که با این اوصاف فدراسیون ایران برای اعلام برنامه جدید برای تیم ملی و لیگ تا پایان امروز صبر می‌کند؟ اظهار کرد: به هر حال فیبا آسیا تا عصر امروز نظر نهایی خود را برای چگونگی برگزاری پنجره سوم اعلام می‌کند، اما چون فعلا تصمیم نهایی مشخص نیست ما هم فعلا نمی‌توانیم برنامه‌ریزی خاصی داشته باشیم، جز اینکه اردوها را تا فردا ادامه دهیم که تکلیف روشن شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم انتخاب شد