صادرات صابون رختشویی تا اطلاع ثانوی بلامانع است


صادرات صابون رختشویی تا اطلاع ثانوی بلامانع است

تهران- ایرنا- ستاد تنظیم بازار اعلام کرد: صادرات صابون رختشویی تا اطلاع ثانوی با توجه به مشکلات دپو این محصولات در واحدهای تولیدی بلامانع است.

به گزارش روز جمعه پایگاه تولید و تجارت ایران (شاتا)، بر این اساس، صادرات صابون رختشویی منوط به سپردن تعهدنامه انجمن تولیدکنندگان مواد شوینده، آرایشی و بهداشتی تا اطلاع ثانوی مورد موافقت است.

این تصمیم بر اساس درخواست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص استعلام امکان رفع ممنوعیت صادرات برخی از اقلام ضروری مقابله با بیماری کرونا بوده است.

به دلیل شیوع کرونا، دولت صدور این کالا را از اسفند ماه پارسال ممنوع کرد اما با رایزنی‌های انجام گرفته صادرات آن از تیرماه امسال دوباره برقرار شد البته این مهلت فقط تا پایان آبان ماه بوده است.

با تصمیم جدید ستاد تنظیم بازار، اجازه صادرات این محصول با سپردن تعهدنامه انجمن مربوطه، تا اطلاع ثانوی داده شده است.

به گزارش ایرنا، در پی شیوع ویروس کرونا، در نیمه دوم اسفندماه سال گذشته گمرک ایران اعلام کرد که برای مقابله با این بیماری در کشور صادرات برخی اقلام بهداشتی، نساجی و سلولزی تا اطلاع ثانوی ممنوع است که صادرات محصولات بهداشتی و ضدعفونی کننده نیز از قبیل آب ژاول، ضدعفونی کننده‌ها، صابون و تمام تعرفه‌های ذیربط را شامل می شد.

پس از آن در دوره ای چندماهه صادرات این محصولات آزاد شد و انجمن صنایع شوینده بهداشتی و آرایشی ایران مکلف به تنظیم بازار به منظور جلوگیری از کمبود محصولات یادشده در شرایط کنونی کشور شد.

همچنین با ابلاغ گمرک ایران در ۱۳ بهمن ماه جاری ممنوعیت صادرات آب ژاول برداشته شد و از این پس با رعایت ضوابط مربوط این محصول می‌تواند به سایر کشورهای جهان صادر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل