چهار جوان محکوم به قصاص نفس در فسا از چوبه‌دار رهایی یافتند


چهار جوان محکوم به قصاص نفس در فسا از چوبه‌دار رهایی یافتند

شیراز-ایرنا- رییس‌کل دادگستری استان فارس گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شهرستان فسا، چهار جوان محکوم به قصاص نفس از چوبه‌دار رهایی یافتند.

به گزارش دریافتی جمعه ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی افزود: پس از تایید رای قصاص نفس چهار جوان توسط دیوان عالی کشور در شهرستان فسا، پرونده‌ آنان برای اجرای حکم به شعبه هفتم اجرای احکام شیراز ابلاغ و سپس برای ایجاد مصالحه به شورای حل اختلاف فسا ارجاع داده شد.

وی ادامه داد: به لطف خداوند و با تلاش رییس دادگستری، قاضی و اعضای شعبه ششم شورای حل اختلاف فسا ، پیگیری مصلحین قرآنی و همچنین تشکیل جلسات مکرر صلح و سازش بین طرفین، این چهار پرونده در یک ماه به نتیجه رسید و خانواده مقتولین با اعلام رضایت و بخشش قاتلان به این چهار جوان نادم، زندگی دوباره اهدا کردند.

رییس‌کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا کنون با رضایت اولیای دم، ۵۳ فقره قتل در استان به مصالحه ختم شده است، گفت: در سال جاری تلاش برای اخذ رضایت از اولیای دم پرونده‌های قصاص و تشکیل هسته‌های جهادی در دستور کار شوراهای حل اختلاف قرار گرفته است.

موسوی با قدردانی از تلاش رییس دادگستری، قاضی و اعضای شعبه ششم شورای حل اختلاف فسا افزود: شوراهای حل اختلاف یک فرصت کم نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم است که باید از ظرفیت این نهاد مردمی نهایت استفاده و بهره‌وری به عمل آید.

وی ضمن تقدیر از گذشت اولیای دم ، زحمات اعضای شورای حل اختلاف، بزرگان و ریش سفیدان در ایجاد صلح و سازش بین این چهار خانواده، بر نقش سازنده و تاثیرگذار شورای حل اختلاف در حل و فصل خصومت و دعاوی تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف و ورود این نهاد صلحی به مسایلی همچون اختلافات طایفه‌ای و قبیله‌ای، اختلافات خانوادگی و پرونده‌های قتل بسیار راهگشا بوده و آثار و برکات زیادی برای دستگاه قضایی و جامعه دارد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!