وزیر ورزش و جوانان مهمان ویژه مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس


وزیر ورزش و جوانان مهمان ویژه مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس

گنبدکاووس - ایرنا - مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان به همراه معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های این وزارت‌خانه و استاندار گلستان، عصر امروز جمعه، هفته دوازدهم مسابقات اسبدوانی کورس زمستانه گنبدکاووس جام سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تماشا کردند.

استاندار گلستان در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت که در سفر امروز وزیر ورزش و جوانان به گلستان، مسائل و مشکلات حوزه ورزش استان در بخش سخت افزاری، ساخت سالن‌های ورزشی و بخش توسعه ورزش روستایی مورد بررسی قرار گرفت.

هادی حق شناس افزود: در این دیدارها در خصوص واگذاری بلندمدت مجموعه سوارکاری گنبدکاووس به هیات سوارکاری استان و شهرستان نیز تبادل نظر شد زیرا معتقدیم واگذاری این مجموعه و دیگر سالن‌ها و فضاهای ورزشی به هیات‌های ورزشی، سبب توسعه ورزش و استقبال بیشتر مردم و نیز سرمایه‌گذاری‌های متنوع در حوزه ورزش خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان مهمان ویژه مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس

امانقلیچ شادمهر نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز گفت که در جریان این بازدید برخی مسائل و مشکلات مجموعه سوارکاری، مالکان اسب‌ها، مربیان و چابک سواران بویژه مشکلات معیشتی و بخشش جرائم چابک سواران منعکس شد که قرار است تصمیم نهایی در خصوص آن اتخاذ گردد.

همچنین قبل از حضور وزیر ورزش و جوانان باحضور جمشید تقی زاده معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان، رییس انجمن گورش ایران، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، نخستین خانه کشتی سنتی گورش ایران در گنبدکاووس افتتاح و از تابلو ثبت ملی این رشته ورزشی رونمایی شد.

وزیر ورزش و جوانان مهمان ویژه مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس

به گزارش ایرنا گورش، کشتی سنتی قوم ترکمن است که در روستاها و شهرها به صورت بومی و محلی بیشتر در مراسم و جشن ها برگزار می‌شود.

گنبدکاووس با ۳۷۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است و رشته سوارکاری در بین مردم این دیار بویژه ترکمن‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در