استاندار: امور اجتماعی و فرهنگی یزد در حاشیه اقدامات عمرانی قرار نگرفت


استاندار: امور اجتماعی و فرهنگی یزد در حاشیه اقدامات عمرانی قرار نگرفت

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: در کنار فعالیت‌های عمرانی و توسعه زیرساخت ها در مرکز استان به مسایل اجتماعی، فرهنگی و ورزشی هم توجه شد که مهمترین آن کسب و ایجاد «برند» های مختلف است.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد به ایرنا ، محمدعلی طالبی در آیین بهره برداری از سالن ورزشی شهید عاقلی نژاد و خانه دارت این شهر که به همت شهرداری بازسازی و بهسازی شد، افزود: توجه ویژه مدیران شهری و دولتی بر برندسازی برای یزد، فرصت و زمینه های زیادی را برای آبادانی و توسعه شهر و استان فراهم کرد.

وی با بیان اینکه این شهرجهانی، افتخارهای زیادی را در دولت های یازدهم و دوازدهم به دست آورد، اظهارکرد: برندهایی که یزد کسب کرد، می تواند چراغ راه و روشن کننده مسیر برای تداوم هویت این شهر تاریخی و میراث جهانی باشد.

استاندار: امور اجتماعی و فرهنگی یزد در حاشیه اقدامات عمرانی قرار نگرفت

استاندار یزد با اشاره به اینکه دولت با بحران های بی سابقه و زیادی مواجه است، گفت: با وجود همه این موانع، اگر کارنامه این دولت با ادوار گذشته مقایسه شود، اقدامات زیادی در راستای توسعه شهر انجام شد که نمونه آن بهره برداری از طرح های کوچک و «اَبر» پروژه هاست.

طالبی ادامه داد:مهم ترین شاخص فعالیت های این دوره شورای شهر و شهرداری یزد، توجه به تمامی ابعاد شهری به ویژه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است.

استاندار یزد گفت: همزمان با دهه فجر( ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه جاری) ۸۱۵ طرح عمرانی، تولیدی ، آموزشی ، راهسازی و گازرسانی با ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه و سرمایه گذاری در استان به بهره داری رسید که اعتبار این طرح ها نسبت به سال های گذشته افزایش قابل توجهی دارد.

محمدعلی طالبی افزود: همچنین در این ایام عملیات اجرایی ۳۴ طرح مختلف با پیش بینی ۱۸۳ میلیارد تومان بودجه در ۱۰ شهرستان آغاز شد و با توجه به تمرکز دولت به تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی و به نتیجه رساندن طرح ها و پروژه های آغاز شده در سال های اخیر، به نظر می رسد این موضوع سال ویژه ای برای یزدی باشد، زیرا در هیچ مقطعی در دولت های گذشته، چنین طرح هایی در ماه های پایانی دولت در یک استان به بهره برداری نرسید.

اولویت ورزش در محله های یزد

همچنین شهردار یزد با اشاره به اینکه ورزش های درون محله ای و همگانی یکی از اولویت های شهرداری مرکز استان است، گفت: سالن ورزشی شهید عاقلی نژاد، یکی از طرح های ورزشی شهرداری است که با ۵.۵میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.

جمال الدین عزیزی از انتخاب شهر یزد به عنوان نمونه آزمایشی(پایلوت) شهر فعال یاد کرد و ادامه داد: امید می رود با این اقدام بتوان گامی موثر برای ایجاد نشاط اجتماعی برداشته و تحول و تحرکی محسوس در شهر یزد ایجاد شود.

بهره برداری از یکی از بهترین خانه‌های دارت

همچنین رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با بیان اینکه سالن شهید عاقلی نژاد به مکانی مخروبه تبدیل شد، گفت: مرمت این بنا، از اواسط سال ۹۷ و با تخصیص بودجه از سوی این سازمان آغاز شد.

عباس ملازینلی افزود: این سالن در ادامه با همکاری معاونت برنامه ریزی و نیروی انسانی و معاونت امور زیربنایی شهردای بازسازی اساسی شد و به مرحله بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: این مکان که یکی از بهترین خانه های دارت در آن تجهیز شد، برای استفاده کارکنان شهرداری یزد آماده است.

همچنین عصر دیروز( پنجشنبه) ۱۵۰ طرح عمرانی با ۲۸۰ میلیارد تومان با حضور استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسوولان محلی در شهر یزد به بهره برداری رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا