رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه روز ملی ایرانیان را تبریک گفت


رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه روز ملی ایرانیان را تبریک گفت

تهران - ایرنا - رئیس فرانسوی گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه در مجلس سنا، روز ملی جمهوری اسلامی ایران و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی سفارت ایران در پاریس،" فلیپ بونکارر" که میهمان ویژه برنامه مجازی سفارت ایران در فرانسه بود در پیامی ویدئویی مراتب تبریک، احترام و همبستگی صمیمانه سنای فرانسه با ملت ایران را اعلام کرد.

وی گفت: سنای فرانسه مفتخر است از طریق اینجانب، احساسات دوستی، احترام و همبستگی خود را تقدیم مردم ایران نماید. این احساس دوستی به ویژه بین دو کشور بزرگ ما یعنی ایران و فرانسه وجود داشته و احساس احترام، همان احترام به ارزش هایی است که کشور بزرگ شما و تاریخ غنی کشورتان، از آن بهره‌مند بوده است.

وی بیان کرد: همچنین احساس همبستگی خود را از طریق مبارزه با بیماری همه گیر جهانی کووید ۱۹ اعلام می کنیم و امیدوارم مطلوب ترین راه حل ها در زمینه مقابله با این ویروس برای مردم ایران رقم بخورد.

بونکارر افزود: مناسب می دانم به موضوع مهمی که امروزه مطرح است و همان بازگشت بدون تابو، به مذاکرات مربوط به توافق برجام است، اشاره داشته باشم. مذاکره در این باره دشوار خواهد بود ولی کشورهای اروپایی و از جمله فرانسه ان را دنبال کرده اند و برای حفظ این توافق تلاش داشته اند و آنچه الان باقی می ماند همان بازگرداندن توان و انسجام آن و همچنین تاثیرگذاری آن از بعد اقتصادی است که مردم ایران انتظار تحقق آن را دارند.

بونکارر افزود: در اینجا مایلم با خانواده های ایرانی که قربانی کرونا شده‌اند، ابراز همدردی و همبستگی نمایم و مایلم به شما بگویم که ما در سال ۲۰۲۱ میلادی شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران خواهیم بود و مسلما این انتخابات مورد توجه ما است.

وی گفت: هر زمان که همکاران ما در مجلس ایران این علاقمندی را داشته باشند، ما هم در خدمت آنان خواهیم بود تا فضای لازم برای روابط ویژه و مذاکره بین مجلس ایران و مجلس سنای فرانسه را بوجود بیاوریم.

بونکارر اضافه کرد: این کار به صورت ویدئوکنفرانس یا هر شکل دیگری که همکاران ما در مجلس ایران در باره آن توافق داشته باشند و در عین احترام کامل و در همبستگی تمام و همانطور که گفتم در فضای دوستی، می تواند انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر