ادامه محاکمه ترامپ در سنا


ادامه محاکمه ترامپ در سنا

خبرگزاری آریا-دادستان‌های دموکرات با ارائه کیفرخواست علیه ترامپ در سنا به محاکمه وی ادامه می‌دهند.

ادامه محاکمه ترامپ در سنا
خبرگزاری آریا-دادستان‌های دموکرات با ارائه کیفرخواست علیه ترامپ در سنا به محاکمه وی ادامه می‌دهند.
به گزارش آریا، خبرگزاری فرانسه در گزارشی از واشنگتن نوشت: پس از یک روز که با پخش تصاویر تکان دهنده همراه بود، دادستان‌های دموکرات در پنجشنبه به ارائه کیفرخواست خود علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور قبلی آمریکا، که در سنا به اتهام «تحریک به شورش» در حمله مرگبار به ساختمان کنگره محاکمه می‌شود، ادامه می‌دهند.
این محاکمه تاریخی ظهر پنجشنبه به وقت واشنگتن در همان صحنی که ششم ژانویه هدف حمله خشونت آمریکا تظاهرکنندگان هوادار ترامپ قرار گرفت، از سر گرفته خواهد شد.
در جلسه محاکمه چهارشنبه دادستان‌ها با پخش بخش‌هایی از تصاویر دوربین‌های نظارتی که در روز حمله ضبط شده بود یا تصاویری که خود شورشیان در اینترنت منتشر کرده بودند، به صد سناتور، قضات و شاهدان یادآور شدند که خود آن‌ها شانس آوردند که جان به در بردند. این تصاویر که برخی از آن‌ها منتشر نشده بود، پلیس‌هایی که از درد فریاد می‌کشیدند، نمایندگان وحشت زده، مهاجمانی که تهدید می‌کردند را نشان می‌داد.
نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان که مسئولیت ارائه کیفرخواست علیه رئیس جمهور سابق را دارند، این حمله را همچنین در چارچوب نبرد پس از انتخابات میلیاردر جمهوری خواه که همچنان از پذیرش شکست خود در مقابل بایدن دموکرات سر باز می‌زد، قرار دادند.
جیمی راسکین که بر تیم دادستان‌ها نظارت دارد، اعلام کرد: «رئیس جمهور ترامپ تنها شاهد بی گناه یک حادثه آنطور که وکلایش ادعا کردند، نبود بلکه او نقش خود را به عنوان فرمانده ارشد رها کرد و به تحریک کننده ارشد شورشی خطرناک تبدیل شد.»
دونالد ترامپ که پس از پایان دوره ریاست جمهوری در فلوریدا مستقر است، از ادای شهادت خودداری می‌کند، اما صدای او مدام در صحن مجلس سنا شنیده می‌شود جایی که متهم کنندگانش بخش‌هایی از اظهارات او را پخش کردند و توییت‌های جنجالی را که او ارسال کرده بود، قرائت کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»