بلینکن: انصارالله سه‌شنبه از فهرست تروریستی آمریکا خارج می‌شود


بلینکن: انصارالله سه‌شنبه از فهرست  تروریستی  آمریکا خارج می‌شود

وزیر خارجه دولت جدید آمریکا اعلام کرد تصمیم خارج کردن نام انصارالله از فهرست تروریسم از روز سه شنبه 16 فوریه اجرایی می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آنتونی بلینکن،‌ وزیر امور خارجه آمریکا از نهایی شدن این تصمیم و اجرایی شدن آن از روز سه‌شنبه خبر داد.

بر اساس گزارش روسیا الیوم، وی در بیانیه ای که وزارت امور خارجه این کشور جمعه شب منتشر کرد گفت که این تصمیم نتیجه اوضاع وخیم انسانی در یمن و همچنین هشدارهای اتحادیه اروپا، سازمان ملل ملل ، سازمانهای امدادی و اعضای کنگره در مورد تأثیر تصمیم طبقه بندی انصارالله در فهرست سازمان های "تروریستی" است.

دونالد ترامپ، رئس جمهور سابق آمریکا در آخرین روز ریاست جمهوری طی اقدامی جنبش مردمی انصارالله را به فهرست سازمان‌های "تروریستی" اضافه کرد.

بلینکن اما اعلام کرد که واشنگتن تحریم های اعمال شده علیه رهبران ارشد انصارالله از جمله عبدالملک الحوثی، عبدالخالق بدرالدین الحوثی و عبدالله یحیی الحکیم، را ادامه خواهد داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا، عزم ایالات متحده را برای کمک به متحدان عرب خود در حوزه خلیج فارس اعلام کرد و نسبت به "تلاش مضاعف" آمریکا با همکاری سازمان ملل و سایر احزاب ، برای پایان دادن به جنگ یمن متعهد شد.

سازمان‌های امدادی و بشردوستانه در پی این تصمیم بارها هشدار داده بودند که قرار گرفتن نام انصارالله در فهرست "تروریسم" عملا کار آنها را برای ارسال مواد اولیه مورد نیاز شهروندان یمنی از جمله غذا و دارو به صورت کامل مختل می‌کند. علاوه بر این در صورتی که نام انصارالله در فهرست سازمان‌های "تروریستی" باقی بماند عملا هر فرد یا گروهی که با آنها وارد معامله و داد و ستد شود با خطر پیگرد قانونی از سوی دستگاه قضایی آمریکا مواجه می شود.

آنتونی بلینکن در بیانیه خود همچنین آورده است: تاکید ما بر لزوم بهبود شرایط انسانی در یمن است و امیدواریم که طرف‌های مناقشه در این کشور برای حل مشکلات به مذاکره و گفتگو روی بیاورند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته