خوشمزه ترین غذاهای خیابانی در تهران


از آنجایی که بیشتر گردشگران غذا علاقه مند به تست و خوردن غذاهای محلی و سنتی هر شهر دارند و امروزه شکم گردی از جذاب ترین نوع جاذبه های گردشگری می باشد ، خوب است بدانید که نیازی به رفتن به رستورانهای لوکس و مجلل و گران قیمت برای تست کردن غذا نیست . امروزه […]

از آنجایی که بیشتر گردشگران غذا علاقه مند به تست و خوردن غذاهای محلی و سنتی هر شهر دارند و امروزه شکم گردی از جذاب ترین نوع جاذبه های گردشگری می باشد ، خوب است بدانید که نیازی به رفتن به رستورانهای لوکس و مجلل و گران قیمت برای تست کردن غذا نیست . امروزه در بیشتر شهر و کشورها مکان‌هایی برای تهیه و ارائه غذا تعبیه شده اند که از آن ها بعنوان استریت فود یا غذاهای خیابانی نام برده می شود.تهران هم مکانهایی برای عرضه غذاهای خیابانی دارد . در این مطلب بهترین مکانها که در آن بتوان خوشمزه ترین غذاهای خیابانی در تهران را خورد برایتان آورده ایم .پاتوق غذاهای خیابانی تهران هر کدام برای خودشان دنیایی از غذاهای خوشمزه و دلچسب را با قیمت های مناسب برای علاقمندان به شکم گردی بفروش می رسانند.

خوشمزه ترین غذاهای خیابانی در تهران

خیابان دولت ‌آباد

خیابان دولت آباد در منطقه ۲۰ یکی از بهترین مکان ها برای خوردن غذاهای خیابانی تهران است. جالب است بدانید که خیابان دولت آباد تجربه طولانی در عرضه غذاهای عربی مانند فلافل و سمبوسه در تهران دارد. دلیل اینکه بیشتر در این محله غذاهای عربی سرو می شود؛ این است که این محله عرب نشین بوده و انواع و اقسام غذاهای عربی در این منطقه طبخ می شود. اگر گذرتان به دولت آباد افتاد حتما از انواع فلافل های کنجدی، سمبوسه های عربی و همینطور شیرینی ها لبنانی و عراقی امتحان نمایید.

بازار تهران

بازار تهران یکی دیگر از بهترین مکان ها برای خوردن غذاهای خیابانی تهران است. بد نیست بدانید که بازار تهران محلی برای خرید شیر مرغ تا جان آدمیزاد، محسوب می شود. تنوع غذایی در بازار تهران بسیار بالاست؛ جالب اینکه در هر ساعت از روز که دوست داشته باشید در بازار تهران افرادی هستند که بر روی گاری های خود انواع ساندویچ، سمبوسه، آش، عدسی آماده برای میل کردن دارند.
شما با استفاده از مترو؛ می توانید در ایستگاه مترو ۱۵ خرداد پیاده شوید و بعد با تاکسی یا پیاده خودتان را به بازار برسانید. پیشنهاد میکنیم هنگام رفتن به بازار تهران به کوچه سیدولی بروید و سیب زمینی و تخم مرغ ارزان یک دستفروش قدیمی را امتحان نمایید. همچنین سرکوچه سیدولی یک فلافلی هست که ظهرهای صف طولانی جلوی گاری وی قابل مشاهده است.

خوشمزه ترین غذاهای خیابانی در تهران

خیابان سی‌تیر

خیابان سی تیر به دلیل جای دادن موزه، گالری و خانه های تاریخی زیادی در خود همواره یک محل شلوغ و پر از گردشگر بوده است که از سال ۱۳۹۵ این خیابان سنگ فرش شد. سی تیر جزو یکی از بهترین مکان ها برای خوردن غذاهای خیابانی در تهران محسوب می شود. جالب است بدانید که رستوران های خیابان سی تیر در شب با جلوه و نورپردازی زیبایی و نوای موسیقی شبانه محبوبیت و استقبال بالایی دارند. مردم زیادی برای تفریح و قدم زدن روی خیابان های سنگ فرش که دنیایی از خاطره های دلچسب است می روند. از ابتدا تا انتهای این خیابان غذافروشی های خیابانی بسیاری با جذابیت خاص خود آماده ارائه غذا می باشند.

خوشمزه ترین غذاهای خیابانی در تهران

خیابان پیروزی

یکی از بهترین مکان ها برای خوردن غذاهای خیابانی در تهران؛ خیابان پیروزی است. جالب اینکه بدانید که پیروزی پاتوق کباب فروش های سیار است. اگر به خوردن کباب علاقه دارید حتما به خیابان پیروزی که بیش از نیم قرن در لقمه کردن کباب و فروختن به مردم را دارند، سری بزنید. بهتر است بدانید که تا ۱۲ شب بساط طبخ خوشمزه ترین کباب ها در این خیابان به راه است. با مترو، اتوبوس با اتومبیل شخصی می توانید به خیابان پیروزی بروید. بعد از رسیدن، خیابان پیروزی را به سمت چهارراه کوکا کولا بروید. هر چه از چهارراه کوکاکولا به سمت خیابان پنجم نیروی نزدیک شوید،‌ به تعداد کبابی‌های سیار اضافه خواهد شد.

میدان آزادی

یکی دیگر از بهترین مکان ها برای خورد غذای خیابانی در تهران، میدان آزادی یا در حقیقت همان ترمینال غرب است. در میدان آزادی به دلیل حجم بالای مسافرانی که در آن رفت و آمد می کنند رونق غذا فروشی خیابانی بالا است. در این اغذیه فروشی ها انواع غذا های خوشمزه مثل جگر، ساندویچ های سرد و گرم به خصوص بندری های تند را می توانید امتحان کنید. همچنین چند کافه سیار از جمله: پین کافه،کافه روور، کمبی کافه، کافه وی مشغول به کار هستند که علاوه بر نوشیدنی‌های گرم، فست فود یا غذای خانگی هم سرو می‌کنند. جالب است بدانید که این کافه ‌های سیار در سطح شهر هر شب در یک نقطه از تهران قرار می گیرند. از طریق جستجو در اینترنت می ‌توان مکان دقیق کافه ها را پیدا کرد.

خوشمزه ترین غذاهای خیابانی در تهران

چند کافه سیار در تهران

غیر از راسته‌هایی که برای تهیه غذای خیابانی در تهران معرفی کردیم، پایتخت چند کافه سیار معروف هم دارد که علاوه بر نوشیدنی‌های گرم، فست فود یا غذای خانگی هم سرو می‌کنند. این کافه‌های سیار در سطح شهر پراکنده‌اند و هرشب در یک نقطه از تهران مستقرند و از طریق جستجو در اینترنت می‌توان مکان دقیقشان را فهمید.

پین کافه: هر چند در این کافه که در واقع یک ون است بیشتر باید سراغ دمنوش‌ها و اسپرسو را بگیریم، اما طعم ساندویچ‌های خانگی آن هم تا مدت‌ها زیر زبان آدم می‌ماند.

خوشمزه ترین غذاهای خیابانی در تهران

کافه روور: کافه روور که باز هم یک ون است به هات داگ‌ها و البته صندلی‌هایش معروف است. اگر می‌خواهیم طعم هات‌داگ‌های این کافه را بچشیم، باید روی صندلی‌هایی بنشینیم که صاحبان آن با بشکه درست کرده‌اند.

خوشمزه ترین غذاهای خیابانی در تهران

کمبی کافه: کمبی کافه، پر از نوشیدنی‌های گرم و سرد و غذاهای ساده است. این کافه هم فقط یک ون است و البته صاحبانش در جایی که مستقر می‌شوند چند صندلی هم برای مشتریان می‌گذارند.

کافه وی: این کافه یک فولکس واگن است که یک زوج با سلیقه در آن انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای خانگی را سرو می‌کنند.

معرفی خوراکیهای خیابانی در تهران

آش‌رشته

زمستان بدون این غذا به سر نمی‌شود! این غذای سالم و پرطرفدارِ روزهای سرد، پر از سبزیجات، حبوبات و رشته است. آش‌رشته با سیرداغ، پیازداغ و نعنا تزئین می‌شود. اما آش بدون کشک آش نیست. می‌گویند: «آش را باید با جایش خورد» اما من می‌گویم «آش را باید در جایش خورد!»؛ جای آش دربند است. در مسیر کوه دربند هر جا که خسته شدید، بایستید، اطراف را نگاه کنید تا کرور کرور آش‌رشته‌فروش‌ها را ببینید. در خنکای کوه دربند آش می‌چسبد و بس!

خوشمزه ترین غذاهای خیابانی در تهران

لبو

شاید اگر به یک خارجی لبو تعارف کنید، از ظاهرش خوشش نیاید. اما لبو حقیقتاً یکی از خوراکی‌های زمستانی پرطرفدار ایرانی‌ها است. لبوفروش‌های تهرانی که در همه جای شهر هستند، لبو‌ی آب‌پز یا بخارپز را در اندازه‌های مختلف در ظرف‌های مخصوص جلوی چشم‌ مشتری قاچ می‌کنند و می‌فروشند. پس خیال‌تان از بابت تازگی لبو راحت باشد. اما خوردن لبو در خیابان آداب دارد. باید اول یک جای دنج در خیابان پیدا کرد و حتماً حتماً آن را داغ داغ خورد.

خوشمزه ترین غذاهای خیابانی در تهران

باقالی

باقالی و لبو رفیق گرمابه و گلستان یکدیگرند؛ از هم جدایشان نکنید. همان فروشنده‌ای که از او لبو می‌خرید، قطعاً باقالی هم دارد. این خوراکی خیابانی شامل باقالی آب‌پزشده و سرکه است که با گلپر و گه‌گاه پودر آنجلیکا مزه‌دار می‌شود. پختن و خوردن آن کمی مهارت می‌خواهد. برای خوردن، اول باید سر سیاه باقالی را با دندان جدا کرد، سر دیگرش را مانند تویوپ خمیردندان فشار داد تا قسمت نرم داخل آن بیرون بیفتد. اکنون پوست باقالی را دور بیندازید و قسمت نرمش را میل کنید. آش در دربند، لبو در جای دنج و باقالی به همراه دوستان می‌چسبد.

خوشمزه ترین غذاهای خیابانی در تهران

جِگر

جگر که همان گوشت کبد گوسفند است، غذای مورد علاقه خیلی از تهرانی‌ها است. جگر را باید در جگرکی خورد. فقط تعداد سیخ را بگویید تا در سه سوت جگرتان کباب شود! در تهران جگر را معمولاً لای نان لواش یا تافتون قنداق‌پیچ می‌کنند. اگر جگر راضی‌تان نکرد، از فروشنده دل‌ و قلوه بخواهید. با این حال تهرانی‌ها نیز مانند همه ایرانی‌ها، عاشق جگرند؛ بی‌دلیل نیست که ما ایرانی‌ها عشقمان را «جیگر» صدا می‌کنیم.

خوشمزه ترین غذاهای خیابانی در تهران

بلال

یک ایرانی لذت ترکیدن دانه‌های ذرت زیر دندان‌هایش را با هیچ چیز عوض نمی‌کند. بلالی که روی منقل کباب شده و درون آب‌نمک خوابیده را باید در اطراف پارک‌های تهران پیدا کرد. گرمای آب و داغی ذرت باعث می‌شود آب اندکی بخار شود و نمک به روی دانه‌های بلال بچسبد. این خوراکی خوش‌مزه هم در زمستان و هم در تابستان مشتری دارد. اگر خارجی‌ها ذرت را به روش ایرانی‌ها می‌خوردند، دیگر سراغ هیچ نوع دیگری نمی‌رفتند. در تهران کنار هر پارک یک یا چند لبوفروشی هست.

خوشمزه ترین غذاهای خیابانی در تهران

گوجه‌سبز

همه ایرانی‌ها بهار به بهار منتظرند تا این گوجه‌ی ترش کوچک از راه برسد. خوردن گوجه‌سبز هم آداب دارد. برای کم‌ کردن خاصیت اسیدی آن، باید مقداری نمک پاشید. اما به چه شکل؟! اول یک گاز ریز بزنید، نمک را روی ظرف بریزید، گوجه‌سبز را از سمتی که گاز زدید قشنگ روی نمک بغلتانید تا سطحش سفید شود. دوباره یک گاز بزنید. برای هر گاز این کار را تکرار کنید. فقط حواس‌تان باشد، گوجه‌سبز زیادش خوب نیست. ببخشید اگر آب دهان‌تان راه افتاد! هیچ چیز به اندازه گوجه‌سبز دهان آدم را آب نمی‌اندازد.

خوشمزه ترین غذاهای خیابانی در تهران

چغاله‌بادام

رقیب خوشمزه و سرسخت گوجه‌سبز که هم‌زمان با آن به میدان می‌آید، چغاله‌بادام است. چغاله‌بادام در واقع بادام نرسیده و خام است که در پوسته سبز نه چندان چغر خود جا خشک کرده. لازم نیست پوستش را بگیرید؛ فقط دُمش را جدا کنید و کمی رویش نمک بپاشید. چغاله را باید درسته بالا انداخت. بعد از خوردن چغاله، می‌توانید تصمیم بگیرید که طرفدار کدام تیم هستید؛ تیم گوجه‌های سبز یا چغاله‌های بادام. چغاله‌بادم رقیب سرسخت گوجه‌سبز است.

خوشمزه ترین غذاهای خیابانی در تهران

لواشک

همه ایرانی‌ها عاشق میوه‌اند؛ حال می‌خواهد تازه، خشک‌شده یا لواشک باشد. برخی فروشنده‌های تهرانی لواشک را متری می‌فروشند. لواشک در تهران مانند شهرهای دیگر همه ذائقه‌ها را راضی می‌کند چون از انواع میوه مانند انار، آلبالو، آلو، کیوی، زرشک و زردآلو گرفته می‌شود. اگر نمی‌دانید چه طعمی دوست دارید، از فروشنده نمونه بخواهید. برگه آلو و زردآلو هم در این مغازه‌ها به فروش می‌رسد. اگر عاشق ترشی‌جات هستید، لواشک را در خیابان‌های تهران از دست ندهید. کوه‌پیمایی در دربند تهران بدون لواشک‌ مزه نمی‌‌دهد.

خوشمزه ترین غذاهای خیابانی در تهران

سمبوسه

سمبوسه ریشه در جنوب ایران دارد. با این حال، این خوراکی خوش‌مزه طی یک سفر موفقیت‌آمیز، خود را به پایتخت ایران رساند. مواد تشکیل‌دهنده سمبوسه شامل گوشت چرخ‌کرده، سیب‌زمینی، پیاز، جعفری، و ادویه است. همه این‌ها در نان لواش به شکل یک مثلث پیچیده و در روغن زیاد سرخ‌ می‌شود. محال است در بازارهای تهران از تجریش گرفته تا بازار بزرگ تهران سمبوسه پیدا نکنید.در تهران سمبوسه را می‌توان بیش‌تر در فست‌فود‌ها پیدا کرد.

خوشمزه ترین غذاهای خیابانی در تهران
نوشیدنی‌ تابستانی

ایران مرکز نوشیدنی‌های متنوع، سالم و تقریباً ارزان‌قیمت است. این نوشیدنی‌ها از میوه‌هایی مانند طالبی، انار، هویج و زرشک گرفته می‌شود. گاهی‌اوقات برخی از این نوشیدنی‌ها با چیزهای دیگر مانند بستنی مخلوط می‌شوند که خود دنیای دیگری است. مثلاً آب‌هویج‌بستنی‌ را در نظر بگیرید که بستنی‌اش از نوع «اکبرمشتی» باشد!آب‌هویج‌بستنی‌فروشی نقلی و قدیمی در میدان حر تهران

خوشمزه ترین غذاهای خیابانی در تهران
مسافرانی که به تهران می‌آیند می‌توانند یکی از همین‌ نوشیدنی‌ها را انتخاب کنند و یا خود دست به کار شوند و ترکیب‌های جدید بسازند. اما نوشیدنی‌های تابستانی به آب‌میوه ختم نمی‌شوند. تخمه‌شربتی و خاکشیر هم از نوشیدنی‌هایی هستند که در گرمای سوزان تابستان با کمی لیموی تازه جان دوباره به بدن می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)