36 کیلومتر جاده الیگودرز به مسجدسلیمان تامین اعتبار شد


36 کیلومتر جاده الیگودرز به مسجدسلیمان تامین اعتبار شد

خرم‌آباد - ایرنا - فرماندار الیگودرز گفت: 36 کیلومتر از جاده دسترسی این شهرستان به مسجد سلیمان تامین اعتبار شده و 14 کیلومتر اول آن در حال انجام است.

به گزارش روز شنبه ایرنا ماشاالله نعمتی در یک گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت: در صورت عملیاتی شدن پروژه جاده الیگودرز به مسجد سلیمان تحول بزرگی در حوزه شهرستان الیگودرز ایجاد می‌شود.

وی بدون اشاره به رقم اعتباری این طرح گفت: قطعه اول این پروژه، از «بزنوید» به «لیروک» به طول ۳۶ کیلومتر با ایجاد سه دهنه پل بزرگ و چهار تونل در حال اجرا است و جاده راه ارتباطی لرستان به خوزستان را برقرار می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین پنج کیلومتر از جاده الیگودرز - داران آماده شده است و به زودی زیر بار ترافیک خواهد رفت که از اداره کل راه و شهرسازی انتظار می رود این محدوده را هرچه زودتر آسفالت کند.

فرماندار الیگودرز همچنین با اشاره به پروژه آبرسانی به ۹۹ روستای این شهرستان گفت: این روستاها به دلیل اجرای پروژه «قمرود» دچار مشکل شده اند و فاز اول تصفیه خانه برای آبرسانی به این روستاها احداث شده است.

نعمتی بیان کرد: الیگودرز دارای مناطق سخت گذر بسیار و گازرسانی به روستاهای آن مستلزم راه دسترسی مناسب است که این مهم نیازمند تامین اعتبارات ملی و استانی می باشد.

وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت ناحیه صنعتی «چمن سلطان» الیگودرز، گفت: ۷۰ درصد عملیات خاکبرداری این ناحیه صنعتی انجام شده است و انتظار می رود شرکت شهرک‌های صنعتی و سایر دستگاه‌های خدمات رسان نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم در این منطقه اقدام کنند.

نعمتی با اشاره به احداث راه آهن ازنا - الیگودرز بیان کرد: این پروژه ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنین عملیات احداث تونل انحرافی سد خاکی «عالی محمود» در شهرستان نیز توسط پیمانکار در حال انجام است.

به گفته وی ۹ پروژه ملی در الیگودرز در دست اجرا است که با بهره برداری از آنها تحول مثبتی در راستای زیرساخت و خدمات عمرانی شهرستان ایجاد خواهد شد.

الیگودرز با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق لرستان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا