200 مگاوات انرژی بادی تا پایان1400 در منطقه سیستان تولید می‌شود


200 مگاوات انرژی بادی تا پایان1400 در منطقه سیستان تولید می‌شود

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سه توربین بادی تا پایان امسال در شهرستان نیمروز نصب می‌شود گفت: 200 مگاوات برق از انرژی باد تا پایان سال 1400 در منطقه سیستان تولید و وارد مدار خواهد شد.

علیرضا پرنده مطلق روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: یکی از بزرگترین دستاوردهای صنعت برق در سال ۹۸ و ۹۹ زیرساخت میل نادر است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آینده ۲۰۰ مگاوات برق در این منطقه تولید شود.

وی افزود: یکی از اقداماتی که در سال ۹۸ آغاز و امسال به پایان رسید تامین زیرساخت در بخش انرژی‌های بادی منطقه میل نادر سیستان به شبکه سراسری بوده که بدین منظور خط ۴۰۰ کیلوولت میل نادر ساخته شده است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروز هر سرمایه‌گذاری که در زمینه انرژی‌های بادی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری باشد می‌تواند با مراجعه به این شرکت و سازمان انرژی‌های نو (ساتبا) به راحتی نیروگاه بسازد.
وی خاطرنشان کرد: در منطقه میل نادر هم‌اینک ۲ توربین بادی با سرمایه‌گذاری شرکت خصوصی مپنا نصب شده و قرار است تا پایان سال به پنج مورد افزایش یابد.
پرنده مطلق ادامه داد: چندین شرکت دیگر هم مذاکراتی را انجام دادند و اگر قرارداد منعقد شود هدف گذاری‌ها به سمتی است که بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۰ حداقل ۲۰۰ مگاوات تولید برق از انرژی‌های بادی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: پیش از انقلاب میزان تولید برق ۳۰ مگاوات بود که امروز به یکهزار و ۱۰۰ مگاوات رسیده در عین حال این میزان تولید ۶۵ درصد نیاز سیستان و بلوچستان را تامین می کند و ۳۵ درصد هم از شبکه سراسری دریافت می‌شود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: کمبود برق این استان از شبکه سراسری در فصل تابستان دریافت می‌شود و نیروگاه‌های بادی هم در تابستان تولید دارند.

وی خاطرنشان کرد: با ساخت نیروگاه‌های بادی در سیستان رونق تولید و صنعت در این منطقه رونق می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها