قیمت دلار در بازار امروز شنبه 25 بهمن ماه 99/ عبور یورو از مرز 30 هزار تومان/ گرانی دلار با چاشنی درهم؟!


اولین روز هفته برای فعالان بازار ارز، با افزایش نرخ دلار و یورو در صرافی‌های مجاز همراه شده است. این در حالی است که دلار آمریکا بازار آزاد، در کانال بیست و پنج هزار تومانی در نوسان است.

قیمت دلار در بازار امروز شنبه 25 بهمن ماه 99/ عبور یورو از مرز 30 هزار تومان/ گرانی دلار با چاشنی درهم؟!
اولین روز هفته برای فعالان بازار ارز، با افزایش نرخ دلار و یورو در صرافی‌های مجاز همراه شده است. این در حالی است که دلار آمریکا بازار آزاد، در کانال بیست و پنج هزار تومانی در نوسان است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (شنبه بیست و پنجم بهمن ماه ۹۹) بازار ارز، بهای دلار و یورو با افزایش نرخ رونمایی شده است.

به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۴۴۸۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل با افزایش ۲۸۰ تومانی نسبت به روز پنج شنبه، به قیمت ۲۴۹۸۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود.

همچنین در این صرافی ها، هر اسکناس یورو به نرخ ۲۹۷۷۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به قیمت ۳۰۲۷۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به پایان هفته قبل، ۳۲۰ تومان گران‌تر شده است.

به گفته فعالان بازار ارز، یکی از دلایل اصلی رشد نرخ ارز، افزایش نرخ حواله درهم در بازار است. درهم در انتهای هفته گذشته به بالای مرز حساس ۷ هزار تومانی رفت. به باور تحلیل‌گران فنی، عبور درهم از این مرز نقش زیادی در بالا رفتن انتظارات افزایشی بازیگران بازار ارز داخلی داشت.

نرخ رسمی ۴۷ ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۶ ارز کاهش و ۲۰ ارز افزایش یافت. نرخ ۱۱ ارز نیز ثابت ماند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (شنبه بیست و پنجم بهمن ماه ۹۹) بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس به قیمت ۵۸ هزار و ۱۸۱ ریال و هر یورو نیز به قیمت ۵۰ هزار و ۹۰۳ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۷ هزار و ۱۰۴ ریال، کرون سوئد ۵ هزار و ۵۹ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۶۸ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۸۴۵ ریال، روپیه هند ۵۷۹ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۷۸۸ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۴۳۵ ریال، یکصد ین ژاپن ۴۰ هزار و ۲۲ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۴۱۸ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۰ ریال و دلار کانادا ۳۳ هزار ۸۹ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۳۰ هزار و ۳۲۶ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۸۷ ریال، لیر ترکیه ۵ هزار و ۹۶۹ دریال، روبل روسیه ۵۷۱ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲ هزار و ۸۷۳ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۵۸۷ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۱ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۶۹۹ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۸۹ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۱۶۲ ریال، کیات میانمار ۳۲ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۹۹۲ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۱۲ ریال، دینار لیبی ۹ هزار و ۴۱۳ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۵۰۵ ریال، یکصد بات تایلند ۱۴۰ هزار و ۶۴۳ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۳۹۰ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۸ هزار و ۴۵ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۲۳ ریال، لاری گرجستان ۱۲ هزار و ۷۴۷ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۳ هزار و ۴ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۴ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار ۲۱۷ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۶ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۷ هزار و ۴۳۶ ریال، سومونی تاجیکستان ۳ هزار و ۷۱۶ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ رهزار و ۹۶۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس