نشست نظام سازی مسائل مهدوی در حوزه خانواده برگزار شد


نشست نظام سازی مسائل مهدوی در حوزه خانواده برگزار شد

نشست «نظام سازی مسائل مهدوی در حوزه خانواده» به همت اداره زن و خانواده معاونت فرهنگی حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اداره زن و خانواده معاونت فرهنگی حوزه های علمیه خواهران نشست «نظام سازی مسائل مهدوی در حوزه خانواده» را با حضور حجت الاسلام ملایی استاد مرکز تخصصی مهدویت و خانم معصومه ظهیری معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران به صورت وبینار برگزار کرد.

در این نشست خانم ظهیری با اشاره به روایت «بهترین اعمال انتظار فرج و یا دعا برای فرج است»، گفت: انتظار و آماده بودن برای فرج شرایط و ویژگی های دارد و کسی که در حال انتظار فرج بمیرد همچون شهیدی که در راه خدا در خون خود غلطیده و به شهادت رسیده است.

وی فهم دوران غیبت و اقتضائات آن و همچنین قیام برای خدا و یادی دین خدا در همه حال را از شرایط انتظار عنوان کرد و افزود: باید برای زمینه سازی ظهور فضاهای گفتمانی بین المللی ایجاد کنیم و پیام خود را به فراتر از مرزها ارسال کنیم تا همه منتظران ظهور متنعم از مهر مهدوی شده و تألیف قلوب در جامعه جهانی ایجاد شود.

در بخش بعدی نشست حجت الاسلام ملایی با بیان این که برای زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) نیازمند تولید و تربیت نیرو هستیم، اظهار داشت: نهاد خانواده بهترین نهاد برای تولید و تربیت نیرو در این عرصه است.

وی خاطرنشان کرد: فلسفه تشکیل خانواده تراز اسلامی که اهل بیت(ع) به ما معرفی می کنند، تولید و تربیت نیرو برای زمینه سازی ظهور است.

استاد مرکز تخصصی مهدویت خانواده را بهترین نهاد برای انتقال ارزش ها و تربیت اساسی عنوان کرد و ادامه داد: هیچ نهادی به اندازه خانواده نمی تواند در این مسیر اثرگذار باشد و دیگر نهادهای اموزشی و تربیتی نقش مکمل را ایفا می کنند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل