نماینده مردم مهاباد در مجلس خواستار جبران خسارت آتش‌سوزی بازارچه شد


نماینده مردم مهاباد در مجلس خواستار جبران خسارت آتش‌سوزی بازارچه شد

مهاباد- ایرنا- نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به وزیر کشور خواستار برآورد خسارت آتش سوزی در بازارچه این شهرستان و جبران ضرر مالی کسبه و مغازه داران آن شد.

به گزارش ایرنا، در این نامه، جلال محمودزاده از وزیر کشور، رییس سازمان مدیریت بحران، استاندار آذربایجان‌غربی و فرماندار درخواست جبران سریع خسارات وارده به کسبه و مغازه داران بازارچه اصغری در جریان بروز حادثه آتش سوزی شب گذشته شده است.

در این نامه آمده است: همچنانکه استحضار دارید در ساعت ۱۱ شب مورخ ۹۹/۱۱/۲۴ بخش عظیمی از مغازه‌های بازارچه اصغری مهاباد دچار آتش سوزی شد و خسار فراوان مالی به مغازه داران و کسبه این مجموعه وارد شد.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از استاندار آذربایجان غربی و نیروهای انتظامی و نظامی ، آتش نشانی و اعضای ستاد بحران آورده است: متاسفانه به‌دلیل وسعت آتش سوزی، خسارت وارده به مغازه داران بسیار زیاد است بنابراین خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به برآورد خسارات وارده به شهروندان و مغازه داران و مساعدت‌های مالی بلاعوض و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به آن کسبه جهت جبران قسمتی از خسارت از طریق اعتبارات صندوق حوادث غیرمترقبه در اختیار آن وزارتخانه و مجموعه، اقدام عاجل صورت پذیرد.

محمودزاده در این نامه تاکید کرده است: ضروری است پیرو پیگیری های مکرر قبلی ترتیبی اتخاذ شود که به‌منظور آمادگی بیشتر برای مهار و مدیریت آتش سوزی های احتمالی دیگر در شهر مهاباد نسبت به تجهیز بیشتر سازمان آتش نشانی مهاباد اقدام شایسته و فوری مبذول شود.

به گزارش ایرنا، بزرگترین بازارچه کالاهای خارجی مهاباد واقع در بلوار "شهید محمد امین احمدی" به نام بازارچه اصغری بامداد امروز شنبه دچار آتش سوزی شد.

در این حادثه حدود ۵۰ باب مغازه راسته قدیم این بازارچه که به طور عمده شامل مغازه های لوازم خانگی، پوشاک، مواد آرایشی و بهداشتی و چینی آلات بود، در آتش سوخت.

هنوز علت این آتش سوزی مشخص نشده و بررسی در مورد میزان خسارت دقیق و علت اصلی حادثه در حال بررسی کارشناسان است ولی میزان خسارت بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

این بازارچه دارای ۲ راسته قدیم و جدید است که با بیش از ۵۰۰ باب مغازه از بازارچه های مهم غرب کشور محسوب شده و انواع وسایل خانگی، صوتی تصویری و پوشاک به ویژه خارجی در آن عرضه می شود.

مهاباد با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و از شهرهای مهم گردشگرپذیر این استان محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟