غربالگری بینایی سنجی بیش از 58 هزار کودک کردستانی


غربالگری بینایی سنجی بیش از 58 هزار کودک کردستانی

معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان گفت: در سال جاری طرح غربالگری بینایی سنجی (آمبلیوپی) برای 58 هزار و 600 نفر از کودکان سه تا 6 سال مناطق شهری و روستایی این استان اجرا شد.

ناصر کریمیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا پایگاه ثابت راه‌اندازی نشده و غربالگری کودکان در پایگاه‌های سیار و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه امسال بینایی سنجی کودکان از طریق دستگاه‌های غربالگری انجام می‌شود، ادامه داد: پیشگیری از تنبلی چشم در سه سطح انجام می‌شود که در سطح اول غربالگری، در سطح دوم بینایی سنجی و در سطح سوم ارجاع به متخصص صورت می‌گیرد.
معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان بیان کرد: اجرای این طرح فقط به پوشش ختم نمی‌شود بلکه در مراحل بعدی کودکانی که با اختلالات بینایی از جمله تنبلی چشم و یا کم بینایی مواجه هستند به پزشک متخصص ارجاع داده خواهند شد.
کریمیان با بیان اینکه سازمان بهزیستی به خانواده‌های بی بضاعتی که فرزندشان دارای مشکل بینایی باشد کمک می‌کند، از خانواده‌ها خواست، تا پایان سال جاری با مراجعه به ادارات بهزیستی شهر محل سکونت خود نسبت به بینایی سنجی آنان اقدام کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هشدار مکزیک به شهروندانش برای ترک اسرائیل