واکسن آسترازنیکا در انگلیس روی کودکان آزمایش می‌شود


واکسن آسترازنیکا در انگلیس روی کودکان آزمایش می‌شود

لندن – ایرنا – با شیوع گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا که گفته می‌شود کودکان را هم مبتلا می‌کند، دانشمندان دانشگاه آکسفورد انگلیس قصد دارند تا اثر بخشی واکسن مشترک آکسفورد/آسترازنیکا را روی کودکان آزمایش کنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، از منابع خبری انگلیس، این آزمایش در مراکز تحقیقاتی دانشگاه آکسفورد در چندین شهر انگلیس صورت خواهد گرفت و در جریان آن ۳۰۰ داوطلب بین ۶ تا ۱۷ ساله، مشارکت خواهند داشت

دانشمندان می‌خواهند که اثر بخشی این واکسن را روی تقویت ایمنی کودکان اندازه گیری کنند. واکسن آکسفورد/آسترازنیکا یکی از سه محصولی است که برای استفاده بزرگسالان در انگلیس مجوز دریافت کرده است.

«اندرو پولارد» مسئول آزمایش‌های بالینی واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد می‌گوید: در حالی که بیشتر کودکان و نوجوانان دربرابر کرونا نسبتا مصون هستند و بعید است حالشان وخیم شود، اما مهم است که واکنش ایمنی آن ها به این واکسن اندازه‌گیری شود.

وی افزود: نتیجه تحقیقات جدید، «درک ما را از نحوه کنترل این ویروس در بین گروه‌های کم سن و سال بیشتر می‌کند. »

به گزارش شبکه خبری اسکای، در این عملیات قرار است به ۲۴۰ داوطلب واکسن کرونا تزریق و مابقی واکسن بیماری مننژیت دریافت کنند.

پروفسور جاناثان ون‌تم، معاون مشاور ارشد پزشکی دولت انگلیس پیشتر گفته بود که چندین مرحله آزمایش بالینی در راه است تا اثر بخشی واکسن‌های کرونا روی کودکان اندازه گیری شود. وی احتمال داد که تا پایان سال واکسن‌های جدید مخصوص کودکان مجوز دریافت کنند.

دانشمندان انگلیسی ، همچنین برای اولین بار در جهان سرگرم بررسی اثربخشی تزریق دو واحد واکسن کرونا از شرکت‌های مختلف روی بدن انسان هستند، پژوهشگران در این پروژه ۷ میلیون پوندی که تحقیقات آن از هفته پیش آغاز شده است، میزان اثربخشی تلفیق واکسن‌های مختلف کرونا در دو نوبت را اندازه گیری می‌کنند.

به این ترتیب افرادی که برای شرکت در این طرح داوطلب شده‌اند مثلا در نوبت اول واکسن فایزر بیونتک را دریافت و در نوبت دوم از واکسن آسترازنیکا استفاده خواهند کرد. این طرح به صورت محدود و روی گروه‌های مختلف سنی آزمایش می‌شود. کنسرسیوم ملی ارزیابی ایمن سازی انگلیس قرار است نتایج آزمایش‌های به عمل آمده را گردآوری و مورد بررسی قرار دهد.

انگلیس از ۱۸ آذرماه، طرح واکسیناسیون سراسری دراین کشور را آغاز کرده است. بر اساس این طرح افراد در دو نوبت به فاصله حداکثر ۱۲ هفته دو واحد واکسن کرونا از یک شرکت را دریافت می‌کنند. تاکنون بالغ بر ۱۴ میلیون نفر اولین واحد واکسن کرونا در انگلیس را دریافت کرده‌اند.

بر اساس آمارهای رسمی، تاکنون بالغ بر ۴ میلیون و ۱۳ هزار و ۷۹۹ نفر به کرونا مبتلا شده که از این میزان ۱۱۶ هزار و ۲۸۷ نفر جان باخته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من