طرح حمایت از میش‌مرغ با مشارکت جوامع محلی در بوکان آغاز شد


طرح حمایت از  میش‌مرغ  با مشارکت جوامع محلی در بوکان آغاز شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: به منظور حمایت از گونه نادر و در حال انقراض میش مرغ، طرح حمایت از این گونه مهم با مشارکت جوامع محلی در این شهرستان آغاز شد.

آوات بازیار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پروژه حمایت از میش‌مرغ (چیرگ) با مشارکت جوامع محلی در بوکان با هدف جلب توجه ‌و تشویق جامعه روستایی به حفاظت از این پرنده نادر، توسعه کسب و کار پایدار، آگاه‌سازی در خصوص تهدیدات موجود و ارائه راهکار در راستای حفاظت از این گونه فعالیت برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: در این اجرای این طرح که با همکاری "کانون گردشگران طبیعت ایران" برگزار می‌شود، کارشناسان این تشکل که یک تشکل غیردولتی و مردمی است از زیستگاه میش‌مرغ در دشت "سوتاو " روستای حمامیان این شهرستان بازدید و با مردم این روستا گفت و گو کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان اضافه کرد: این کانون با هدف صیانت از محیط زیست به آموزش اصول گردشگری پایدار با تکیه بر فنون طبیعت گردی فعالیت می کند.

وی اضافه کرد: در این طرح علاوه بر حمایت از گونه جانوری میش مرغ، این کانون با آموزش روستاییان منطقه برای ساخت صنایع دستی با برند میش مرغ علاوه بر ایجاد اشتغال حساسیت جامعه را برای حفظ این گونه را نیز ایجاد می‌کند.

به گزارش ایرنا، میش‌مُرغ پرنده‌ای از خانواده هوبرایان و تنها پرنده سنگین جهان است که قادر به پرواز است که در دشت‌های وسیع بی‌درخت، زمین‌های استپی و کشتزارهای پهناور حبوبات و علفزارها زندگی می‌کند.

بوکان تنها زیستگاه میش مرغ در سطح کشور به شمار می‌رود و در آخرین سرشماری ۱۹ گونه از آن در بوکان سرشماری شده است.

کانون گردشگران طبیعت ایران از سال ١٣٧٨ فعالیت خود را در قالب یک تشکل مردم نهاد در زمینه محیط زیست و طبیعت گردی آغاز و در ٣٠ اردیبهشت ١٣٨١ با شماره ثبت ١۳٨٩ بصورت رسمی ثبت شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !