بازدید نایب رییس مجلس از پروژه آزادراه ارومیه-تبریز


بازدید نایب رییس مجلس از پروژه آزادراه ارومیه-تبریز

نایب رییس مجلس شورای اسلامی از آزادراه ارومیه-تبریز بازدیدکرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که به استان آذربایجان‌غربی سفر کرده است، در نخستین برنامه خود از قطعه سوم آزادراه ارومیه-تبریز بازدید کرد.

وی در این بازدید با اشاره به آخرین وضعیت پروژه گفت: یکی از اقدامات ضروری برای اتمام قطعه سوم این آزادراه، جذب سرمایه‌گذار است و سعی داریم در اسرع وقت، باتوجه به هماهنگی‌هایی که با معاون وزیر راه وشهرسازی انجام شده سرمایه گذاری را برای اتمام پروژه پیدا کنیم.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: امید است همزمان با مشخص شدن سرمایه‌گذار جدید، این پروژه از حالت سکون و راکد خارج شده و عملیات ساخت آن از سر گرفته شود.
نیکزاد با اشاره به طول ۱۳ کیلومتری قطعه سوم آزادراه ارومیه-تبریز، تصریح کرد: متاسفانه علی‌رغم تخصیص اعتبار برای تکمیل این پروژه اقدامات خوبی حاصل نشده است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در پروژه‌هایی همچون ساخت آزادراه برگشت اصل سرمایه و سود تضمین شده است، یاد آور شد: اگر کارهای تامین سرمایه گذار حل، و کارهای عمرانی در دو بخش انجام شود پیش بینی میشود پروژه تا یکسال آینده به اتمام برسد.

وحید جلال زاده، نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدید اعلام کرد: باتوجه به مذاکراتی که با یک سرمایه گذار برای تکمیل پروژه انجام شده پیگیر راهکارهای سرعت بخشی به تکمیل این پروژه هستیم.
وی با اشاره به اینکه قطعه سوم این آزادراه به طول ۱۹ کیلومتراز ساحل شرقی دریاچه ارومیه تا سه راهی جزیره اسلامی است، تصریح کرد: این قطعه با هدف کاهش مسافت از ۲۹ کیلومتر به ۱۹ کیلومتر با احداث تونل در دست انجام است.
جلال زاده اضافه کرد: کاهش بیش از ۱۰ کیلومتری فاصله بین ۲شهر ارومیه و تبریز، تسهیل حمل ونقل، رشد و شکوفایی اقتصادی و توسعه صنعت گردشگری از اهداف این پروژه است.
نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باتوجه به اینکه ۴۰کیلومتر از این آزاد راه در محدوده آذربایجان‌غربی قرار دارد این سفر درجهت پیگیری مشکلات و تاخیر در اتمام پروژه انجام شده است.

گفتنی است، علی نیکزاد به دعوت وحید جلال‌زاده در سفری یک روزه به آذربایجان‌غربی آمده است و امروز از نخستین منظومه فضایی ایران در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی رونمایی خواهدکرد.

46

کد خبر 1485802

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن