استان‌های ساحلی کشور برای توسعه ورزش فوتوالی تلاش کنند


استان‌های ساحلی کشور برای توسعه ورزش فوتوالی تلاش کنند

اهواز – ایرنا - دبیر انجمن فوتوالی کشور گفت: استان های ساحلی کشور برای توسعه ورزش فوتوالی تلاش کنند و زمین موردنیاز برای فعالیت این رشته را در اختیار علاقه مندان قرار دهند.

عارف حمزه پور روز شنبه در حاشیه اردوی تیم ملی فوتوالی در اهواز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: خوزستان از سواحل بسیار خوب با وسعت زیاد برخوردار است که می توان با استفاده از این ظرفیت ، به توسعه فوتوالی کمک کرد لذا انتظار داریم که مسئولان این استان فضای مناسبی برای فعالیت علاقه مندان به این رشته مهیا کنند.

وی افزود: فعالیت فوتوالی در استان هایی که سواحل ندارند مثل کرمان، یزد و اصفهان بسیار چشمگیر است در حالی که برخی از استان های کشور که سواحل گسترده ای دارند در این زمینه فعالیت کمتری دارند در حالی که می توان از این امکانات به نحو خوبی بهره برد.

دبیر انجمن فوتوالی کشور ادامه داد: سال گذشته فدراسیون جهانی یک دوره مسابقات فوتوالی در تایلند برگزار کرد که ایران عنوان نایب قهرمانی مسابقات را کسب کرد.کسی فکر نمی کرد که ما بتوانیم این مقام را در سطح جهان کسب کنیم اما این اتفاق خوشایند برای فوتوالی رقم خورد.

وی گفت: کشور تایلند در فوتوالی حرف اول را در جهان می زند که سال گذشته توانستیم آنها را شکست دهیم. سال گذشته علاوه بر برگزاری مسابقات منظم، ۱۰ اردو در فواصل مختلف سال برگزار کردیم و این موضوع یکی از عوامل موفقیت ایران در مسابقات جهانی بود.

حمزه پور افزود: با همه محدودیتهایی که کرونا بوجود آورده سعی می کنیم ملی پوشان را در سطح آمادگی قرار دهیم چرا که مسابقات جهانی هند را پیش رو داریم و کرونا نمی‌تواند مانعی برای حضور قدرتمند ما در این مسابقات باشد. از سال آینده برای نخستین بار لیگ فوتوالی کشور راه‌اندازی می‌شود که نقش مهمی در توسعه این رشته و شناسایی و پرورش بازیکنان مستعد دارد.

وی عنوان کرد: تاکنون ۶ اردوی تدارکاتی و تمرینی تیم ملی فوتوالی در استان‌ها برگزار شده و تداوم آن و برگزاری دوره‌های آموزشی برای داوران و مربیان جزو برنامه‌های مهمی است که توسط فدراسیون با همکاری انجمن فوتوالی در مناطق مختلف پیگیری می‌شود.

دبیر انجمن فوتوالی کشور ادامه داد: در اسفندماه مسابقات کاپ آزاد را در کرمان داریم که امیدوارم وزارت بهداشت مجوزهای لازم برای برگزاری این رویداد مهم را به ما بدهد تا بتوانیم برنامه های خود را عملیاتی کنیم. دومین مرحله جام ستارگان فوتوالی کشور روز گذشته با حضور هشت تیم در اهواز برگزار شد که در پایان تیم گلساپوش یزد قهرمان شد.

وی با اشاره به اینکه فوتوالی، ورزش پرنشاط و جذابی است که هزینه چندانی ندارد گفت: خوزستان بازیکنان بسیار قوی در این رشته دارد و بعضا در تیم ملی حضور دارند. ظرفیت های بسیار خوبی در این منطقه وجود دارد که اگر به درستی از آنها استفاده شود می توان شاهد حضور متعدد بازیکنان خوزستانی در تیم های ملی باشیم.

به گزارش ایرنا فوتوالی از ادغام ۲ رشته والیبال و فوتبال ساحلی ایجاد شده است که در یک زمین ۹ در ۱۸ مترمربع با یک تور به ارتفاع ۲ متر و ۲۰ سانتیمتر با حضور ۲ بازیکن در هر تیم برگزار می‌شود .بازیکنان باید توپ را با استفاده از ضربات پا، سر و سینه و بدون استفاده از دست به زمین حریف ارسال کنند.

انجمن فوتوالی ایران در سال ۱۳۹۰ تشکیل شده است و زیر نظر هیات ورزش‌های روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی فعالیت دارد.

برگزاری اردوی تیم ملی فوتوالی در اهواز

مرحله سوم اردوی تیم‌ملی فوتوالی جوانان از امروز شنبه ۲۵ بهمن ماه به میزبانی اهواز آغاز شد و تمرینات ملی پوشان زیر نظر سرمربی تیم ملی تا روز ۲۹ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

با صلاحدید کادر فنی تیم ملی، ۱۲ بازیکن به این اردو دعوت شده اند که محمدعلی شجاعی تنها بازیکن خوزستانی حاضر در این اردو است.

سیدمهدی میرجلیلی، سیدحسین میرحسینی، علیرضا مرادی، سیدمهدی میرحسینی، محمدجواد سلیمانی، علی کرمی، امیرحسین دهقانی، الیاس مرتضی‌پور، داوود شکری، امیرحسین دهقانی‌زاده و حمزه میرزاعلی، ورزشکاران دعوت شده به این اردو هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت