شناسایی 7120 بیمار جدید مبتلا به کرونا /کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و احتمال خیز سخت کرونا در کشور


سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی 7هزار و 120 بیمار جدید کووید19 در کشور طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش سایت طلا،دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۱۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۷۸ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۱۰ هزار و ۸۷۳ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۸ هزار و ۸۸۳ نفر رسید.

به گفته لاری، خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۲۹۱ هزار و ۷۲۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: ۳۷۲۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

وی ادامه داد: تا کنون ۹ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۲۲۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: بر اساس آخرین تحلیل ها، در حال حاضر ۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

وی افزود: شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

شناسایی 7120 بیمار جدید مبتلا به کرونا /کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و احتمال خیز سخت کرونا در کشور

کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و احتمال خیز سخت کرونا در کشور

دکتر سیما سادات لاری گفت: نمودار موارد بستری روزانه در برخی استان‌های کشور، روند صعودی به خود گرفته است و متاسفانه در هفته جاری، شاهد ایجاد وضعیت قرمز در ۹ شهرستان استان خوزستان شامل اهواز، آبادان، بند ماهشهر، دزفول، شادگان، شوشتر، کارون، دشت آزادگان و هویزه هستیم.

وی افزود: همچنین تعداد شهرستان‌های وضعیت نارنجی در کشور از ۳۶ شهرستان در هفته گذشته به ۳۹ شهرستان در هفته جاری و شهرستان‌های دارای وضعیت زرد از ۱۷۸ شهرستان در هفته گذشته به ۲۲۸ شهرستان در هفته جاری افزایش یافته است. همچنین در حال حاضر ۱۷۲ شهرستان در کشور در وضعیت آبی قرار دارند.

لاری ادامه داد: در هفته گذشته بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری به ترتیب در استان‌های مازندران، سمنان، گیلان و بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ به ترتیب در استان‌های مازندران، گیلان و اردبیل گزارش شده است.

وی گفت: متاسفانه به دنبال عادی انگاری شرایط بیماری، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و میزان استفاده از ماسک طی روزهای اخیر با کاهش مواجه بوده است. همانطور که بارها اعلام کرده‌ایم، میان کاهش عمل به توصیه‌های بهداشتی و افزایش موارد بستری و به دنبال آن افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد. بنابراین با توجه به وضعیت حساس، ناپایدار و شکننده حال حاضر بیماری در کشور، در صورت تداوم روند کاهشی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت بیماری در کشور مجددا با خیز جدید و سخت مواجه خواهد شد. امیدواریم با پرهیز از هرگونه اهمال در رفتارهای فردی و اجتماعی شاهد پیشگیری از تکرار تجربیات گذشته و جلوگیری از ایجاد خیز چهارم بیماری در کشور باشیم.

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

محمدرضا حیاتی: می‌شد محترمانه‌تر از صداوسیما کنار بروم | 5.4 هزار خبرهای تازه از واریز سود سهام عدالت ۹۸ | 64.4 هزار بیشترین و کمترین رقم عیدی کارگران اعلام شد | 2.5 هزار پاسخ وزارت کشور به نامه احمدی نژاد | 2.2 هزار واکنش رهبری به مساله اهانت به مسوولان | 7.5 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !