تصویب 2 پژوهانه‌ جدید در آستانه سال نو توسط مرکز حافظ شناسی


تصویب 2 پژوهانه‌ جدید در آستانه سال نو توسط مرکز حافظ شناسی

رستگاری گفت: در آستانه سال نو، مرکز حافظ شناسی، 2 پژوهانه‌ جدید را که از سوی خانواده‌ «صحرائیان» به ‌مرکز حافظ شناسی اعطا شده مورد تصویب قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «رضا رستگاری»، امروز (شنبه 25 بهمن) از تصویب 2 پژوهانه‌ جدید در مرکز حافظ ‌شناسی خبر داد و به خبرنگاران گفت: این 2 پژوهانه ‌به نام «پژوهانه‌ خانواده‌ صحرائیان» تصویب شده است.

جانشین مدیر مرکز حافظ ‌شناسی افزود: هدف از این اقدام، حمایت از پژوهشگران ممتاز و دانش‌آموختگان مستعد دانشگاهی است که موجب توسعه‌ کیفی پژوهش‌های بنیادی در پیوند با حافظ و تخصیص اعتبارات تحقیقی در قالب پژوهانه یا گرنت پژوهشی می شود.

وی اضافه کرد: در 2 سال گذشته نیز برای تصویب و اجرای سه پژوهانه اقدام شده است و اکنون در آستانه سال نو، مرکز حافظ شناسی، 2 پژوهانه‌ جدید را که از سوی خانواده‌ «صحرائیان» به ‌مرکز حافظ شناسی اعطا شده مورد تصویب قرار داده است.

رستگاری اعلام کرد: بدین ترتیب 2 پژوهانه مستقل به ‌نام شادروان «رضی صحرائیان» و شادروان «شکیبا صحرائیان» توسط فرزندان آنها به ‌منظور حمایت مالی از طرح‌های تحقیقی و مطالعات حافظ ‌پژوهی به‌ مرکز حافظ ‌شناسی اهدا شده است.

وی تاکید کرد: دانش‌آموختگان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری، حافظ ‌پژوهان واجد شرایط و هنرمندان صاحب اثر شاخص می‌توانند برای برخورداری از این پژوهانه، طرح‌های پیشنهادی خود را به ‌معاونت پژوهشی مرکز حافظ‌شناسی ارسال کنند. ‌

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله خونین به 2 دختر 6 و 11 ساله در شمال شرق فرانسه