نظارت بر مدارس غیردولتی براساس قانون باشد


نظارت بر مدارس غیردولتی براساس قانون باشد

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بر ضرورت نظارت بر فعالیت‌های مدارس و مراکز غیر دولتی تاکید کرد و گفت: این نظارت‌ها باید بر اساس قانون انجام گیرد و سلیقه‌های شخصی دخالتی نداشته باشد.

فرهاد اسماعیلی در جمع رئیس و کارکنان اداره مشارکت‌های مردمی، مدارس و مراکز غیر دولتی استان فارس گفت: در این نظارت‌ها احقاق حقوق همه ارکان این مدارس از جمله موسس، پرسنل شاغل، دانش آموز و اولیا آنها مورد تاکید است.

به گزارش ایسنا به نقل از آموزش و پرورش فارس، اسماعیلی افزود: مدارس و مراکز غیر دولتی باید فعالیت‌ها و خدمات خود را در حوزه آموزش و پرورش به جامعه ارائه کنند.

اسماعیلی در همین راستا پیشنهاد تشکیل نمایشگاهی از دستاوردهای مدارس غیر دولتی به ویژه در حوزه آموزش مجازی در دوران کرونا را ارائه کرد و بر افزایش کیفیت فعالیت‌های یاددهی و یادگیری در این مدارس تاکید کرد و گفت: این افزایش نباید فدای فعالیت‌های کمی مدارس غیردولتی شود.

او همچنین بر توانمندسازی و افزایش آگاهی معلمان شاغل در مدارس غیردولتی تاکید کرد و گفت: در این راستا برنامه‌های آموزشی متعددی باید اجرا و در این برنامه‌های آموزشی محتواهای مناسب در قالب ساعت‌های مشخص و توسط اساتید خبره طراحی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین بر ضرورت آسیب شناسی دوره‌های قبلی برگزار شده تاکید کرد و افزود: این دوره‌ها باید به نحوی طراحی شوند که نیاز مدارس غیردولتی را در حوزه افزایش کیفیت آموزش و پرورش پاسخ دهد.

فعالیت ۲۶۳۰ مدرسه غیردولتی در فارس

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۶۳۰ مدرسه غیر دولتی در استان مشغول به فعالیت هستند.

یزدان دشتیان گفت: بیش از ۱۶ هزار نفر پرسنل شاغل در قالب موسس، مدیر و معلم و بیس از ۱۵۶ هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک