18 فیلم انگیزشی فوق ‌العاده که حتما باید ببینید


کم‌کم‌ به سال و قرن جدید نزدیک می‌شویم! حتما تاکنون اهدافی را که می‌خواهید به آن‌ها دست پیدا کنید، برای خود ترسیم کرده‌اید؛ و ما نیز در سایت... نوشته 18 فیلم انگیزشی فوق ‌العاده که حتما باید ببینید اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

کم‌کم‌ به سال و قرن جدید نزدیک می‌شویم! حتما تاکنون اهدافی را که می‌خواهید به آن‌ها دست پیدا کنید، برای خود ترسیم کرده‌اید؛ و ما نیز در سایت بازده، فهرستی از فیلم‌هایی را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم که در تلاش جهت رسیدن به اهداف‌تان برای شما الهام‌بخش خواهند بود! این شما و این ۱۸ فیلم انگیزشی فوق ‌العاده که حتما باید ببینید!

۱۸ فیلم انگیزشی فوق ‌العاده

۱. ما مارشال هستیم

18 فیلم انگیزشی فوق ‌العاده که حتما باید ببینید

اعضای تیم فوتبال آمریکایی دانشگاه مارشال در شهر هانتینگتون بر اثر یک سانحه‌ی هوای کشته می‌شوند. ساکنین این شهر به خاطر این اتفاق در شوک فرو می‌روند. این تیم به یک باره تماما مربیان و تقریبا تمام بازیکنان خود را از دست می‌دهد، و اکنون سرنوشت این تیم و حتی این شهر نیز نامعلوم است. آیا این تیم می‌تواند برای رسیدن به قهرمانی دوباره از خاک برخیزد؟ این وظیفه بر دوش مربی جوانی به نام جک لنجیل افتاد. این فیلم بر اساس یک داستان و شخصیت‌های واقعی ساخته شده است.

۲. آناپولیس

18 فیلم انگیزشی فوق ‌العاده که حتما باید ببینید

جیک هورد وارد یک آکادمی نیروی دریایی معتبر در شهر آناپولیس آمریکا می‌شود. این مرد جوان نمی‌داند چالش‌هایی جدی انتظارش را می‌کشند؛ از جمله تحمل سختی‌هایی که از طرف یکی از خشن‌ترین افسران آکادمی بر وی تحمیل می‌شود.

۳. مانیبال

یک تیم بیسبال در شهر اوکلند آمریکا روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد؛ بهترین بازیکن این تیم آن‌ها را برای رفتن به یک باشگاه دیگر ترک کرده است. سرانجام بیلی بین، مدیر این باشگاه، با غلبه بر مشکلات مالی‌شان، می‌تواند تیم بیسبال قدرتمندی را ایجاد ‌کند.

۴. بهترین بازی دنیا

18 فیلم انگیزشی فوق ‌العاده که حتما باید ببینید

همه می‌دانند گلف بازی اشراف‌ است. فرانسیس اویمت که در یک خانواده‌ی کارگر بزرگ شده است، آرزو دارد بتواند به خوبی الگو و قهرمان خود، هری واردن، گلف بازی کند. پدر فرانسیس از همان ابتدا مخالف گلف‌ بازی کردن پسرش بوده است، و وی باید بر تحقیرها و تمسخرهای بازیکنان حرفه‌ای در نخستین حضورش در رقابت‌های گلف آمریکا غلبه کند.

۵. عقب‌نشینی هرگز

18 فیلم انگیزشی فوق ‌العاده که حتما باید ببینید

جیک تایلر، به همراه مادر و برادر کوچک‌ترش به اورلاندو در فلوریدا نقل مکان می‌کند. جیک در یک مدرسه‌ی محلی مخصوص بچه‌های ثروتمند، یک باشگاه مبارزه‌ی زیرزمینی پیدا می‌کند. وی پس از یک مبارزه‌ی عمومی که در آن شکست می‌خورد و نمی‌تواند توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد، تصمیم می‌گیرد به یک باشگاه هنرهای رزمی ترکیبی بپیوندد. جیک استادی را به نام ژان روکا پیدا می‌کند که نحوه‌ی مبارزه را به وی بیاموزد. ژان برای این آموزش یک شرط دارد: شاگردان‌اش هرگز نباید از مهارت‌های رزمی‌شان برای منافع شخصی استفاده کنند.

۶. شکست‌ناپذیر

وینس پاپال ۳۰ ساله، پس از آن‌که همسر و شغل‌اش را از دست می‌دهد، تصمیم می‌گیرد رویای خود را به حقیقت تبدیل کند: عضو یک تیم حرفه‌ای فوتبال آمریکایی شود. وینس در یک رقابت که توسط مربی تیم فیلادلفیا ایگلز برگزار شده است، شرکت می‌کند؛ این مربی از همه‌ی افرادی که تمایل دارند جایگزین یکی از بازیکنان این تیم بشوند، دعوت کرده است. یک معجزه اتفاق می‌افتد: پاپال می‌تواند این جایگاه فوق‌العاده ارزشمند را به دست بیاورد. البته، وی نمی‌داند که این آغازی برای دردسرهای‌اش است.

۷. ذهن زیبا

18 فیلم انگیزشی فوق ‌العاده که حتما باید ببینید

جان فوربس نش جونیور، یک نابغه‌ی ریاضی، به یک کشف باورنکردنی در نظریه‌ی بازی‌ها دست یافته است که این بخش از علم ریاضی را به سرانجام خود می‌رساند، و البته، برای وی شهرتی بین‌المللی خلق می‌کند. هم‌زمان، سرنوشت این مرد مغرور که از نظر زنان محبوبیت بالایی دارد، دستخوش اتفاقاتی می‌شود که زندگی‌اش را متحول می‌کنند.

۸. جلوی کلاس

18 فیلم انگیزشی فوق ‌العاده که حتما باید ببینید

برد کوهن از همان دوران خردسالی آرزو دارد معلم شود. ولی فقط یک مشکل هست: وی از شش سالگی، دچار بیماری لاعلاجی شده است که باعث ایجاد حرکات غیرارادی و تیک صوتی در وی می‌شود. برد کوهن اجازه نمی‌دهد این ناتوانی مانعی برای رسیدن به آرزوی‌اش بشود.

۹. استپ آپ ۲: خیابان‌ها

18 فیلم انگیزشی فوق ‌العاده که حتما باید ببینید

رقصنده‌ی خیابانی جوانی به نام اندی با پشتکار خود وارد مدرسه‌ی هنر مریلند می‌شود. این دختر، در حین تحصیل‌اش، سعی می‌کند به معلمان خود ثابت کند با سایر دانشجوها فرق نمی‌کند و ارزش ماندن در این مدرسه را دارد. اندی گروهی برای خود دست و پا می‌کند و در یک رقابت رقص زیرزمینی به نام “‌خیابان‌ها‌”‌ شرکت می‌کند. این رقصنده در یک مسیر مبارزه‌ی طولانی و چالش‌برانگیز می‌افتد.

۱۰. دست‌نیافتنی‌ها

نجیب‌زاده‌ی ثروتمندی به نام فیلیپ دچار یک سانحه می‌شود و پرستاری را برای مراقبت از خود استخدام می‌کند. ظاهرا پرستاری بهتر از یک مرد جوان ساکن حومه‌ی شهر به نام دریس که به تازگی از زندان آزاد شده است، پیدا نمی‌شود. دریس، علی‌رغم معلولیت فیلیپ، می‌تواند شادی و ماجراجویی را به زندگی این نجیب‌زاده وارد کند.

۱۱. شبکه اجتماعی

18 فیلم انگیزشی فوق ‌العاده که حتما باید ببینید

پروژه‌ی دو همکلاسی دانشگاه هاروارد در مورد شبکه‌های اجتماعی زندگی این دو نفر را برای همیشه تغییر می‌دهد: تبدیل شدن شبکه‌های اجتماعی به یک شور بین‌المللی، به سرعت آن‌ها را به جوان‌ترین میلیونرهای ایالات متحده تبدیل می‌کند. طعم موفقیت، محبوبیت، و پذیرفته شدن زیر دندان آن‌ها مزه می‌کند. این مردان جوان روز به روز دچار اختلاف‌نظرها و درگیری‌های بیش‌تری می‌شوند، و دوستی‌ آن‌ها به یک خاطره تبدیل می‌شود. غیر ممکن است ۵۰۰ میلیون دوست داشته باشید، ولی حداقل یک دشمن نداشته باشید.

۱۲. نقطه‌ی کور

18 فیلم انگیزشی فوق ‌العاده که حتما باید ببینید

این فیلم بر اساس یک داستان واقعی از زندگی بازیکن فوتبال آمریکایی به نام مایکل اوهر ساخته شده است؛ وی بازیکن تیم بالتیمور رونز بود. وی یک نوجوان سیاه طرد شده و بی‌خانمان بود. یک خانواده‌ی ثروتمند سفیدپوست سرپرستی وی را می‌پذیرد، و مانند یکی از اعضای خانواده با وی رفتار می‌کند. زندگی در یک محیط جدید سرنوشت مایکل را کاملا تغییر می‌دهد. این فیلم مطمئنا ارزش تماشا دارد.

۱۳. سخنرانی پادشاه

18 فیلم انگیزشی فوق ‌العاده که حتما باید ببینید

سخنرانی عمومی برای شاهزاده آلبرت، دوک یورک، یک کابوس است، زیرا به زبان آوردن هر کلمه در مقابل میکروفون برای وی یک عمل چالش‌برانگیز است. این شاهزاده در آرزوی به سر گذاشتن تاج پادشاهی نیست، ولی شرایط زندگی تصمیم وی را تغییر می‌دهد. برادر بزرگ‌تر از تاج و تخت کناره‌گیری می‌کند، و آلبرت تنها گزینه برای پادشاهی باقی می‌ماند. وی مانند هر پادشاه دیگری باید یاد بگیرد در برابر مردم سخنرانی کند.

۱۴. داستان گبی داگلاس

18 فیلم انگیزشی فوق ‌العاده که حتما باید ببینید

این فیلم داستان واقعی زندگی ژیمناست جوانی به نام گابریل کریستینا ویکتوریا داگلاس است که به عنوان نخستین ژیمناست آفریقایی آمریکایی شناخته می‌شود. این داستان درباره‌ی فراز و فرودهای زندگی است، و توانایی این ورزشکار جوان را برای غلبه بر مشکلات و یافتن راهی برای رسیدن به موفقیت باورنکردنی نشان می‌دهد.

۱۵. گل صحرا

18 فیلم انگیزشی فوق ‌العاده که حتما باید ببینید

این فیلم داستان زندگی واریس دیری – یک مدل مشهور سومالیایی است که در ۱۳ سالگی از خانواده‌اش فرار می‌کند و به موگادیشو می‌رود، و از آن‌جا نیز مسیر خود را به لندن پیدا می‌کند. واریس نخستین فردی بود که به طور عمومی بریدن یا ختنه‌ی آلت تناسلی زنان را محکوم کرد و صندوقی جهت مبارزه علیه این کار به وجود آورد.

۱۶. یونایتد

18 فیلم انگیزشی فوق ‌العاده که حتما باید ببینید

زمستان ۱۹۵۸. فاجعه‌ی پرواز مونیخ تیم فوتبال افسانه‌ای منچستر یونایتد را نابود کرد: تمام خبرنگاران، کارکنان، و کادر فنی – همگی جان‌شان را از دست دادند. بازیکنانی که به طور میانگین حدودا ۲۲ سال‌شان بود، نه فقط به خاطر استعدادشان، بلکه به خاطر نقش‌شان در تیم منچستر یونایتد مشهور شدند. کمک مربی جوانی به نام جیمی مورفی، که به شکل معجزه‌آسایی از این سانحه جان سالم به در برده بود، تصمیم می‌گیرد این تیم نابود شده را به هر قیمتی که شده، به زندگی برگرداند.

۱۷. نویسندگان آزادی

18 فیلم انگیزشی فوق ‌العاده که حتما باید ببینید

ارین گروول معلم انگلیسی مدرسه‌ای است که دانش‌آموزان‌اش همگی دچار خطرات و مشکلات مختلف هستند. آن‌ها از در محله‌های خشن لس‌آنجلس زندگی می‌کنند، و به باندها و ملیت‌های مختلف تقسیم شده‌اند. آن‌ها اهمیتی به درس و مدرسه نمی‌دهند. این دانش‌آموزان به سختی قادر هستند مدرسه تمام کنند، ولی ارین سعی می‌کند آن‌ها را درک کند و عاشق‌شان شود؛ با این‌ حال، وی نمی‌تواند مجبورشان کند یک زبان خارجی یاد بگیرند.

۱۸. نظریه همه‌چیز

18 فیلم انگیزشی فوق ‌العاده که حتما باید ببینید

این فیلم درباره‌ی فیزیکدان بزرگ، استیون هاوکینگ و همسرش است؛‌ درباره‌ی این‌که چگونه می‌توانید از تمام چالش‌های زندگی با سربلندی عبور کنید، البته اگر تنها نباشید. این فیلم نشان می‌دهد چگونه عشق و حمایت نزدیک‌ترین و عزیزترین آدم‌های زندگی می‌تواند معجزه‌آفرین باشد.

ترجمه: تحریریه سایت سکب و کار بازده – امیر رضا مصطفایی

منبع: verywellmind

۱۸ فیلم انگیزشی فوق ‌العاده که حتما باید ببینید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!