هشدار استاندار به آغاز موج چهارم کرونا در ایلام


هشدار استاندار به آغاز موج چهارم کرونا در ایلام

استاندار ایلام گفت زرد شدن شهرستان‌های ایلام، دره شهر، دهلران و آبدانان زنگ هشداری جدی برای آغاز موج چهارم کرونا در استان است.

«قاسم سلیمانی دشتکی» در نشست استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: تغییر رنگ چهار شهرستان استان از آبی به زرد، نشانگر سهل انگاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

وی با بیان اینکه دستگاه ها و مجموعه های مربوطه باید نظارت‌های خود را برای قطع زنجیره کرونا در استان بیشتر کنند ، تصریح کرد: به دلیل افزایش شیوع کرونا از امروز فعالیت کارکنان ادارات غیرضروری در چهار شهرستان زرد استان به صورت دو سوم خواهد بود.

سلیمانی‌دشتکی از فرمانداران شهرستان‌های زرد یعنی ایلام، آبدانان، دهلران ودره شهرخواست علاوه بر حضور دوم سوم کارکنان در ادارات، به افراد دارای بیماری زمینه ای، زنان باردار و همچنین افراد دارای علائم، دورکاری دهند.

وی گفت: تسریع در شناسایی مبتلایان، شناسایی افراد مرتبط با مبتلایان به کرونا و همچنین مراقبت بیشتر از افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای باید در سراسر نقاط استان افزایش یابد .

استاندار ایلام در ادامه به ایام پیش رو نظیر انتخابات، شلوغی شب عید و سفرهای نوروزی در شرایط کرونا نیز اشاره کرد و افزود: باید ستاد و قرارگاه ها عملیاتی کرونا استان همچون گذشته برنامه ها مقابله ای و نظارتی خود را بطور دقیق در استان اجرا کنند.

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: بر اساس آمار میزان زدن ماسک، رعایت پروتکل ها بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در استان کاهش و اجتماعات و رفت و آمد های خانوادگی نیز افزایش یافته است که می تواند هشداری برای آغاز موج چهارم کرونا در استان باشد.

وی افزود: هر گونه اجتماعات نظیر راهپیمایی و پیاده روی‌های دسته جمعی استان باید بر اساس مجوز دانشگاه علوم پزشکی ایلام و ستاد کرونا باشد.

سلیمانی دشتکی از صدا و سیما و اصحاب رسانه استان قدردانی کرد و گفت: این قشر زحمت کش در زمینه زدن ماسک، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تولید محتوا کنند و خطر افزایش شیوع کرونا را به مردم اطلاع دهند.

از امروز ۲۵ بهمن، چهار شهرستان ایلام، آبدانان، دره شهر و دهلران در وضعیت زرد و سایر شهرستان ها استان نیز در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ اول اردیبهشت + دانلود غزل حافظ