پیست اسکی اندبیل خلخال تجهیز می‌شود


پیست اسکی اندبیل خلخال تجهیز می‌شود

اردبیل- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از تجهیز پیست اسکی اندبیل خلخال به تجهیزات تفریحی خبر داد و گفت: بر اساس مجوزهای صادره، نسبت به نصب تله‌سیژ و تله‌اسکی در محوطه این پیست اقدام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، نادر فلاحی روز شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاران گردشگری شهرستان خلخال اظهار کرد: پیست اسکی اندبیل از جمله طرح‌های مهم سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری شهرستان خلخال است که گامی در راستای معرفی اردبیل به عنوان استان پیست‌های اسکی به شمار می‌رود و در این راستا تلاش بر سرعت‌بخشی به راه‌اندازی این پیست در جریان است.

وی با تاکید بر تسریع در رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر طرح‌های گردشگری شهرستان خلخال افزود: تلاش می‌شود تا با اقدام‌ها و پیگیری‌های لازم، زمینه برای رفع مشکلات فراهم شود و شاهد فعالیت این طرح‌ها در مسیر توسعه گردشگری استان اردبیل باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل یادآور شد: شهرستان خلخال با توجه به ظرفیت‌های بالای گردشگری که در بخش‌های مختلف دارد، می‌تواند زمینه برای جذب گردشگر به استان و منطقه را فراهم آورد.

برای ایجاد امکانات بالابرنده در پیست اسکی اندبیل پیش از این اقدام‌های گوناگونی از سوی شهرداری خلخال، سازمان همیاری شهرداری‌های استان اردبیل و سرمایه‌گذار سابق صورت گرفته اما در نهایت بی‌نتیجه و ناتمام مانده بود.

تفرجگاه اندبیل در هفت کیلومتری خلخال با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری از جمله جنگل‌های نادر و درختان قد کوتاه، شیب لازم برای اجرای تمرین و مسابقات اسکی، چشمه پر آب و راه دسترسی مناسب بزرگترین ظرفیت منطقه برای احداث پیست اسکی و امکانات مورد نیاز برای توسعه این رشته ورزشی پرطرفدار است.

شهرستان خلخال با جمعیت نزدیک به ۸۵ هزار نفر در فاصله ۱۱۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا