ویروس کرونای انگلیسی در کشور پخش شده/آغاز سخت‌ترین زمان مدیریت کووید19


ویروس کرونای انگلیسی در کشور پخش شده/آغاز سخت‌ترین زمان مدیریت کووید19

وزیر بهداشت گفت: با فوت یک زن 71 ساله در تهران که هیچ سفری هم نداشت، اثبات شد که ویروس انگلیسی کاملا در کشور پخش شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر سعید نمکی عصر روز جاری در ارتباط زنده تلویزیونی که از شبکه خبر روی آنتن رفت، در رابطه با جدید ترین وضعیت کرونا در کشور و چند و چون خیز جدید این بیماری که از چندی پیش نقل محافل علمی است، گفت: پیش بینی من ورود یک خیز بسیار سهمگین و سنگین است اگر پروتکل ها رعایت نشود.

کمیته‌هایی برای رصد تشکیل شد
وی در تشریح این وضعیت گفت: در گزارش‌های قبلی مواردی از ابتلای افراد به ویروس موتاسیون یافته به مردم ارائه شد، همواره نگران بودم و گفته بودم ویروس‌ها نیازمند پاسپورت نیستند و می‌توانند خود را از هرکجای دنیا به دورترین نقاط برسانند.
وی ادامه داد: در همین راستا کمیته‌هایی برای رصد این ویروس‌ها تشکیل شد؛ اما متاسفانه هفته گذشته شاهد مرگ یک خانم ۷۱ ساله در خیابان وحدت اسلامی بودیم که این فرد هیچگونه سفر خارجی نداشت.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه دو روز قبل هم با خبر شدیم که هموطن 48 ساله اهل آبیک که کشاورز بودند نیز به دلیل ابتلا به کرونای موتاسیون‌یافته جان باخت؛ در همین راستا اطرافیان وی رصد شدند و همه منطقه قرنطینه شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش جمله ای رمز آلود را به زبان آورد و گفت: یکی از سخت ترین زمان مدیریت ما در موضوع کووید ۱۹شروع شده است.متاسفانه انگلیسی ها در مورد موتاسیون جدید کرونا مخفی کاری کردند؛ با فوت یک خانم ۷۱ ساله در تهران اثبات شد که ویروس انگلیسی کاملا در کشور پخش شده است.
نمکی در ادامه افزود: روز گذشته همکارانم را دعوت کردم و جلسات مختلفی برگزار کردیم؛ در مجموع افزایش مراقبت‌ها و افزایش تست‌ها در دستور کار قرار گرفت.
در اول گردنه پرالتهاب خیز چهارم کرونا هستیم
وی اضافه کرد: اما واقعیت این است برای مقابله با کرونا راهی جز فاصله‌گذاری و تشدید پروتکل‌ها نداریم؛ من انتظار داشتم اگر ویروس جهش‌یافته‌ای نیز به کشور نیاید در اسفند دچار خیز جدید بیماری شویم که این اتفاق درحال رخ دادن است. متاسفانه در اول گردنه پرالتهاب خیز چهارم کرونا هستیم که باید از گردهمایی پرهیز شود، عروسی‌ها را به عزا بدل نکنید، اگر برگزاری گردهمایی‌ها استمرار یابد، وضعیت بدتر خواهد شد.
متاسفانه گرفتاری جوانان از نوع بدخیم است
نمکی به تصریح بر این نکته که بیماری زایی و سرایت و مرگ و میر ویروس انگلیسی بیشتر است و جوانان را گرفتار می‌کند، گفت: متاسفانه آمار نشان می‌دهد گرفتاری جوانان از نوع بدخیم است؛ امیدوارم اسفند با سخت‌گیری بیشتری که انجام می‌دهیم، عید خوش‌تری نسبت به سال قبل داشته باشیم.
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با وضعیت رنگ‌بندی شهرها تصریح کرد: در مورد رنگ‌بندی شهرها تجدید نظر خواهیم کرد.
روش مبارزه با ویروس جهش یافته کرونا با ویروس ووهان هیچ تفاوتی ندارد
عصر امروز وزیر بهداشت در اجلاس رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: ویروس کرونا یکی از با اقتدار ترین نظام های بهداشتی دنیا را در اروپا به زانو درآورده است.
وی با هشدار به این موضوع که روزهای سختی در انتظار ماست و باید خود را آماده کنیم، تصریح کرد: روش مبارزه با ویروس جهش یافته کرونا با ویروس ووهان هیچ تفاوتی ندارد و باید دستورالعمل‌های توصیه شده را رعایت کنیم.
نمکی با اشاره به قرمز بودن وضعیت شهرها در استان خوزستان، گفت:‌رعایت پروتکلها در این استان و به ویژه در شادگان به زیر 10 درصد و تقریبا به صفر رسیده که ‌ممکن است حتی در داخل کشورمان با موتاسیون‌های جدید روبرو باشیم یا از کشورهای همسایه شاهد ورود موتاسیون جدید ویروس باشیم.
وی با اشاره به تمهیدات جدید برای مقابله با کرونا در کشور، خاطرنشان کرد: باید تست‌های کرونا و تست رپید را افزایش دهیم و اگرتست سریع و تست پی‌سی آر نیز منفی بود بیماران تست منفی را هم رها نکرده و کنترل کنیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک