نگاهی به اخبار مناطق تهران؛ بافت فرسوده منطقه 15 جان گرفت


نگاهی به اخبار مناطق تهران؛ بافت فرسوده منطقه 15  جان گرفت

تهران- ایرنا- شهردار منطقه 15 تهران گفت که پروژه های توسعه محله ای «رنگ در شهر» در راستای نگاه انسان محور به شهر، بهبود سیما و منظر شهری و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان به اجرا درآمد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، وحیدرضا محمدی با اشاره به اینکه رنگ بخش جدانشدنی از کلیه ی محیط ها، مکان ها و فضاهای شهری است، افزود: رنگ مؤلفه ای بصری و بیانی بسیار مهم از زندگی معاصر شهری است که به علت بی توجهی به قابلیت های تعاملی آن در محیط و نبود شناخت زمینه های شهری و هویتی مورد غفلت قرار گرفته است.

به گفته وی، در این راستا از دو سال گذشته تلاش کردیم با طرح های «رنگ در شهر» رنگ های شاد را که عاملی محرک در ایجاد نشاط اجتماعی است به فضای شهری جنوبشرق بازگردانیم.

محمدی گفت: تمامی دیوار دوکوچه شهید اقبالیان و شهید شیری به مساحت ۳ هزار متر مربع در محله شوش خیابان مظاهری با مشارکت اهالی محل به رنگ های شاد درآمد.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه این معابر طبق نظر کارشناسان سازمان نوسازی و درخواست شورایاری محله ها انتخاب شده است، افزود: بخشی از دیوار های دوکوچه شهید صادقی و شهید نور علی شاهی نیز در محله مینابی، اجرای نقاشی دیواری به مساحت ۸۵۰ متر مربع در بوستان شهید خداکرم در محله شوش و اجرای نقاشی دیواری در مرکز محله شیرین دخت از دیگر «طرح های رنگ در شهر» است.

محمدی به اجرای عملیات نورپردازی ۳ باب مسجد در محله هاشم آباد اشاره کرد و افزود: فضای ورودی مساجد اصحاب الحسین(ع)، علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت زینب (س) نورپردازی شد.

بودجه کوهستان برای سال ۱۴۰۰، ده برابر شد

سید حمید موسوی شهردار منطقه یک تهران گفت: شعار امروز مدیریت شهری در شمال تهران، توسعه قلمروی عمومی و زیرساخت های لازم در تقویت فضاهای گردشگری و ورزشی بوده و در همین راستا بودجه اختصاص داده شده به کوهستان در سال ۱۴۰۰ ده برابر شده است.

وی افزود: در سال گذشته در راستای توسعه و تجهیز کوهستان های منطقه یک اقدامات زیادی در زمینه ایمنی مسیرها، ایستگاه های امداد و نجات، مخازن بهداشتی پسماند، تابلوهای اطلاع رسانی و تبلیغات، مسیرهای پیاده روی و سرویس های بهداشتی انجام شده است.

موسوی گفت: طی هماهنگی های صورت گرفته با سازمان مدیریت بحران شهر تهران و ناحیه کوهستان، تابلوهای هشدار سریع مخاطرات جوی در کوهستان های منطقه یک، شامل ابتدای مسیرهای کوهستانی دارآباد، جمشیدیه، توچال، دربند و درکه نصب و راه اندازی شده است که به صورت شبانه روزی وضعیت جوی مناطق کوهستانی را نمایش و خطرهای احتمالی در زمان بارش های برف، باران، کولاک، سیل را اعلام می کند.

وی با اشاره به تغییر رویکرد سرمایه گذاری مدیریت شهری از مسکن به گردشگری خاطر نشان ساخت: در سال ۱۴۰۰ بودجه اختصاص داده شده به کوهستان ده برابر شده است و بر آن هستیم با کمک سایر نهادها و با توسعه خدمات گردشگری و ایمن سازی کوهستان، زمینه های بهره مندی بیشتر شهروندان از این موقعیت اکولوژیک و خدادادی را فراهم آوریم.

شهردار منطقه یک، همچنین حمایت خود را در راستای توسعه و بهبود شرایط جهت فعالیت های ورزشی ورزشکاران حرفه ای و شهروندان، در کوهستان اعلام کرد.

احداث سه کیلومتر پیاده راه محلی در منطقه ۳ تهران

مهدی هوشیار معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۳ تهران گفت: به منظور دستیابی به شعار شهرداری پایتخت "تهران، شهری برای همه" سه کیلومتر پیاده راه محلی در منطقه ۳ تهران در حال احداث است.

وی با اشاره به شناسایی نقاط بی دفاع شهری گفت: با ایجاد پیاده راه در محدوده بلوار آیینه در محدوده خیابان یخچال تا خیابان گل نبی ضمن فراهم نمودن فضایی مفرح ویژه شهروندان، مشکلات یکی از نقاط بی دفاع شهری حل می شود.

به گفته معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳، این مسیر پیاده روی قرار است همانند مسیرهای پیاده رویی مشابه در خیابان های سی تیر و لاله زار شود.

هوشیار بیان کرد: این پروژه پیاده راه سازی یکی از پروژه های کوچک مقیاسی است که به درخواست شهروندان و شورایاران در ۳ فاز اجرا می شود، جدول بندی ها، پایه چراغ ها، نورپردازی ها و نیکمت ها در این مسیر انجام شده و در مرحله رنگ آمیزی است.

وی از تکمیل این پروژه در سال ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار کرد: تبدیل این مسیر بی دفاع شهری به مسیر سبز و آبی، زدودن آسفالت ها و افزودن آن به فضای سبز منطقه از جمله اهدافی است که در این پروژه دنبال می کنیم.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ ابراز امیدواری کرد که این مسیر پیاده راهی الگویی برای لذت بردن شهروندان از فضای خوب شهری شود.

هوشیار خاطرنشان کرد: وجود یک انقطاع ترافیکی در این مسیر، شرایط و ظرفیت ایجاد پیاده راه را با مشارکت مردم را فراهم نموده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران تاکید کرد: حتما نباید در شهر تهران پروژه های سخت افزاری انجام داد بلکه باید با تعریف طرح های نرم افزاری و مورد نیاز مردم می توان در جلب رضایت شهروندان گام های اساسی برداشت.

خط کشی های عابر پیاده منطقه ۴ رفع لغزندگی می شود

حمیدرضا فرخی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ از رسیدگی و اصلاح لغزندگی خط کشی های عابر پیاده در سطح منطقه خبر داد و گفت: همزمان با فصل زمستان و بارش باران و برف خط کشی های عابر پیاده در سطح منطقه مناسب سازی می شود.

وی گفت: همزمان با فصل سرد سال و بارش های احتمالی باران و برف و به منظور کاهش تصادفات احتمالی در سطح معابر و افزایش ایمنی تردد عابران پیاده خط کشی های عابر پیاده در سطح محلات بیست گانه این منطقه بازدید و مناسب سازی می شود.

وی افزود: اصلاح محل خط کشی های عابر پیاده در سطح معابر از فصل پاییز آغاز شده و تاکنون قسمت عمده این عملیات به پایان رسیده است.

فرخی کرد: در این علمیات خط کشی ها با تراش قسمت میانی خط ها ایمن سازی شد. تراش خط کشی های عابر پیاده در سه فاز شامل نقاط پیش بینی شده پرسرعت خودروها، تقاطع و شریان های اصلی و معابر درجه سه اجرا شده و تاکنون سهم به سزایی از این عملیات به پایان رسیده است.

وی با اشاره به تامین آسایش و امنیت شهروندان به عنوان اولویت مدیریت شهری گفت: با توجه به ضرورت امنیت تردد شهروندان در معابر به خصوص در طول شب، خط کشی های عابر پیاده در سطح منطقه به صورت مداوم بررسی و رفع نقص خواهد شد.

سبزه نوروزی با طعم مرکبات در منطقه ۱۳
مجتبی شکری، شهردار منطقه ۱۳ تهران گفت: به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه، پویش سبزه نوروزی با دانه مرکبات به منظور حفظ محیط زیست، مصرف بهینه و صرفه جویی آب در محلات منطقه ۱۳ راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه چند روزی است که پویش متفاوتی توسط اداره آموزش شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در فضای مجازی محلات منطقه راه اندازی شده است، گفت : این پویش فرهنگی که هدف نهایی آن فرهنگسازی و ارتقای آگاهی شهروندان است، از یک رویداد به ظاهر ساده آغاز می شود.

وی افزود: هر سال معمولا از بذر های گندم و عدس برای کاشت سبزه عید استفاده می شود و با همین شیوه، میلیون ها کیلو غلات و میلیارد ها لیتر آب هدر می رود، از این رو با هدف فرهنگسازی و ارتقای آگاهی شهروندان برای صرفه جویی و حفظ منابع و سرمایه های آبی و محیط زیست، این پویش را برگزار می کنیم تا مردم بیش از پیش این موضوع را رعایت کنند.

شهردار منطقه بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا، پویش کاشت دانه مرکبات با هشتگ آموزش شهروندی همراه با فیلم آموزشی در کانال و فضای مجازی سرای محلات منتشر می شود.

به گفته شکری، این آموزش ها برای تمامی گروه های سنی است و کودکان و والدین می توانند با انجام آن در کنار هم زمانی متفاوت را سپری کنند.

شهردار منطقه، ویژگی اصلی این پویش را، بهره مندی از سبزه نوروزی بعد از سپری شدن ایام سال نو برشمرد و اضافه کرد: شهروندان در این پویش با تهیه سبزه از دانه مرکبات مانند پرتغال، لیمو و نارنج که دور انداختنی نیست و بعد از ایام عید هم می تواند به رشد خود ادامه بدهد به حفظ محیط زیست کمک کرده و در نهایت می توانند یک نهال داشته باشند

شکری یادآور شد: همکاران من در این پویش به دنبال ارزیابی و برگزاری مسابقه و فضای رقابتی نیستند، بلکه امیدوارند این طرح به نغییر رفتار شهروندی منجر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟