نیمی از روستاهای بخش مرکزی رازوجرگلان اینترنت پرسرعت دارند


نیمی از روستاهای بخش مرکزی رازوجرگلان اینترنت پرسرعت دارند

بجنورد- ایرنا- بخشدار مرکزی شهرستان مرزی راز و جرگلان خراسان شمالی گفت: با بهره‌برداری از 2 دکل ایرانسل با هزینه‌کرد 50 میلیاد ریال، نیمی از روستاهای این بخش از اینترنت پرسرعت برخوردار شده‌اند.

علی مقیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از این تنها دهستان «باغلق»، روستای «تنگه ترکمن» و «بک پولاد» از اینترنت پرسرعت ۴جی و ۳جی برخوردار بودند ولی با بهره برداری از این ۲ سایت ایرانسل، روستاهای زرنه، امام دره، امانلی، گوی نیک و آنابای نیز از اینترنت پرسرعت برخوردار شده اند.

وی با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی تلفن همراه در روستاهای بخش مرکزی اظهار داشت: اولویت ما در حال حاضر برخورداری روستاهای بالای هزار نفر «اشرف دره» و «پشنده» از اینترنت پرسرعت است که دکل همراه اول در هر ۲ روستا وجود دارد و تنها باید تجهیزات جدید برای ارتقای اینترنت آنها نصب شود.

مقیمی با اشاره به نصب دکل های وب در روستای «قوش تپه» خاطرنشان کرد: با نصب تجهیزات ماهواره ای و مخابراتی و بهره برداری از این دکل نه تنها روستای قوش تپه بلکه روستاهای «اسفروج»، «جلف دره»، «کلاته شیرو» و تنگه راز نیز از اینترنت پرسرعت بهره مند خواهند شد.

وی افزود: در حقیقت با بهره مندی از دکل های وب در روستای قوش تپه، میزان بهره مندی از اینترنت پرسرعت در روستاهای بخش مرکزی به ۶۰ تا ۷۰ درصد خواهد رسید.

شهرستان مرزی ۷۰ هزار نفری راز و جرگلان که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال بجنورد واقع است، سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۸۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

این منطقه، بخشی در تابعیت شهرستان بجنورد بود که در اسفندماه سال ۱۳۹۲ به شهرستان ارتقا پیدا کرد و ۷۵ درصد از جمعیت این شهرستان ترکمنان اهل سنت هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری