استاندار: 200 مدرسه کانکسی آذربایجان‌غربی جمع‌آوری می‌شود


استاندار: 200 مدرسه کانکسی آذربایجان‌غربی جمع‌آوری می‌شود

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در صدد هستیمحدود 200 مدرسه کانکسی یک و 2 کلاسه را در استان تا پایان دولت جمع آوری کنیم.

محمدمهدی شهریاری شامگاه شنبه در ششمین شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تبریک فرا رسیدن ماه رجب و ولادت امام محمد باقر(ع) افزود: اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان لازم است موضوع جمع آوری مدارس کانکسی که اغلب در روستاهای بالای ۲۰ خانوار هستند، را پیگیری کند.

وی در زمینه کمک به بازسازی اردوگاههای دانش آموزی استان نیز بیان کرد: طی هماهنگی با شهرداری ارومیه باید در زمینه فضاسازی و فنس کشی اقدام شود.

استاندار آذربایجان غربی درباره پیشنهاد وزیرآموزش و پرورش در زمینه طرح هدایت یا همان تهیه تبلت برای دانش آموزانی که در شبکه شاد نیستند، گفت: طبق آخرین اطلاعات ۳۰ درصد دانش آموزان کشور به شبکه شاد دسترسی ندارند و لازم است تا با استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد و تمام ظرفیتهای استانی نسبت به رفع این مشکل تصمیم گیری واقدامات لازم در باره حضور دانش آموزان استان در شبکه شاد انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه از کل ۱۲ هزار کلاس درس مورد نیاز استان افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه در در ۲ سال گذشته احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است، گفت: با افتتاح ۲ مدرسه ۶ کلاسه در شهرستان شوط هشت کلاس کانکسی برچیده شد.

مهین منافی اظهار داشت: ۱۰۶ طرح با ۵۹۹ کلاس درس با بیش از ۷۸ هزار متر مربع و هفت سالن ورزشی با سه هزار ۷۸۰ متر مربع نیز در سال ۱۳۹۹ در استان به بهره برداری رسید.

وی در باره جذب نوآموزان نیز گفت: با جذب ۴۸ هزار نوآموز توانستیم نرخ جذب را به بالای ۶۷ درصد ارتقا دهیم.

منافی با اشاره به ثبت نام بیش از ۳۵۴ هزار دانش آموز در ۶ پایه ابتدایی استان ادامه داد: نرخ پوشش تحصیلی واقعی دوره ابتدایی در سال جاری ۹۸.۳۵ درصد رسید که نسبت به پارسال که ۹۷.۷۶ بود رشد دارد.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای ۶۲۵ هزار دانش آموز است که در پنج هزار مدرسه تحصیل می کنند از این تعداد مدرسه ۳۰ درصد نا ایمن و غیر استاندارد هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز