برنامه بایدن برای حفظ نیروهای گارد ملی در واشنگتن تا خاتمه 2021


برنامه بایدن برای حفظ نیروهای گارد ملی در واشنگتن تا خاتمه 2021

رسانه‌ها از برنامه دولت آمریکا برای تداوم استقرار نیروهای گارد ملی مقابل کنگره در «واشنگتن دی سی» خبر دادند.

به گزارش مشرق،منابع خبری شنبه شب به وقت تهران از برنامه آتی دولت آمریکا برای حفظ نیروهای گارد ملی مقابل کنگره این کشور در «واشنگتن دی سی» خبر دادند.

به گزارش شبکه خبری «فاکس ۵» شورای امنیت ملی دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در حال برنامه ریزی برای حفظ استقرار نیروهای گارد ملی مقابل کنگره در واشنگتن دی سی تا خاتمه سال ۲۰۲۱ است.

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند. حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

در پی آن، برخی قانونگذاران جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره ترامپ را به تحریک هواداران خود برای حمله به کنگره در تاریخ ششم ژانویه متهم کردند و به همین دلیل طرح استیضاح وی را در مجلس سنا پیش بردند.

رسانه‌ها گزارش دادند که حدود ۲۶۰۰۰ نظامی گارد ملی از سراسر ۵۰ ایالت آمریکا در پاسخ به تشدید تهدیدهای امنیتی و خطر شورش‌های بیشتر بعد از شورش مرگبار ششم ژانویه به کنگره ایالات متحده به واشنگتن دی سی آمدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس