تکرار تهمت‌های واهی به امام خمینی(ره) از سوی فرزند منتظری/ موسسه تنظیم و نشر آثار امام مشغول حاشیه بازی/ آقای حسن خمینی! تهمت به امام ناگوارتر است یا حذف نام ایشان از یک بیانیه؟


تکرار تهمت‌های واهی به امام خمینی(ره) از سوی فرزند منتظری/ موسسه تنظیم و نشر آثار امام مشغول حاشیه بازی/ آقای حسن خمینی! تهمت به امام ناگوارتر است یا حذف نام ایشان از یک بیانیه؟

در چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، متاسفانه باید گفت که رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران در بیت خود غریب و مظلوم است.

گروه سیاسی-رجانیوز: در چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، متاسفانه باید گفت که رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران در بیت خود غریب و مظلوم است. درحالی که موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) با دریافت بودجه ده‌ها میلیاردی، وظیفه مقابله با اتهام‌های ناروا و به دور از واقعیت به حضرت امام را دارد، اکنون می‌بینیم که سید حسن خمینی و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، درگیر حواشی شده و رسالت اصلی خود را فراموش کرده‌‌اند.

به گزارش رجانیوز، پس از گرامیداشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و قرائت قطعنامه پایانی در راهپیمایی خودرویی و موتوری مردم، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و پایگاه خبری وابسته به آن(جماران) با مانور بر یک موضوع فرعی و غیراشتباه در بیانیه، فعالیت خود را بر انتقاد و حمله به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی متمرکز کردند.

علاوه بر بیانیه موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی به بیانیه پایانی 22 بهمن، سایت خبری جماران نیز ندای وامصیبتا سر داده و با انتشار یادداشت و مصاحبه‌هایی از افراد مختلفی مثل موسوی تبریزی، عباس عبدی، و محمد هاشمی رفسنجانی، به انتقاد از بیانیه پرداخته است.

ماجرا چه بود؟

برکسی پوشیده نیست که اگر رهبری امام خمینی(ره) نبود، آرمان و آرزوی یک ملت که استقلال از بیگانگان و برقرای یک حکومت اسلامی بود، هیچ وقت محقق نمی‌شد.

در بیانیه‌ای که به رسم هر ساله، در روز پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شد، علیرغم سالهای گذشته که نام حضرت امام خمینی ذکر می‌شد، از ایشان به‌عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی نام برده شد. همین کافی بود تا منتسبین به امام خمینی و رسانه‌هایشان دست اندر کاران گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی را آماج حملات خود قرار دهند.

به عبارتی روشن‌تر، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و بیت امام خمینی(ره) با دست آویز قرار دادن این موضوع در بیانیه مذکور، اقدام به ایجاد یک دو قطبی کاذب کرده و نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) را مورد تخریب و انتقاد قرار دادند.

رسالت موسسه تنظیم و نشر آثار چیست؟

هفته گذشته و همزمان با چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، احمد منتظری فرزند مرحوم حسینعلی منتظری نیز در گفتگو با رسانه اصلاح‌طلب انصاف‌نیوز، از روی حقد و کینه‌اش نسبت به رهبر کبیر انقلاب اسلامی، به تکرار ادعاهای نخ‌نما شده و خلاف واقعی علیه امام خمینی(ره) پرداخت. اتهاماتی از قبیل اینکه بیت حضرت امام تحت نفوذ سازمان مجاهدین خلق بوده؛ نامه‌های معروف امام خمینی(ره) در عزل و خطاب به منتظری جعلی، و در نهایت امام خمینی کانالیزه شده بودند و تصمیماتشان متأثر از القای اطرافیان بوده است.

این اولین باری نیست که احمد منتظری و دیگر افراد منتسب به منتظری چنین اتهاماتی را علیه امام مطرح کرده و ایشان را زیر سوال می‌برند که البته بارها از سوی چهره‌ها و رسانه‌های انقلابی پاسخ داده شده است. اما کسی به یاد ندارد که موسسه عریض و طویل امام خمینی(ره) که رسالتی جز دفاع از شخصیت والای حضرت امام ندارد، با صراحت و بدون تعارف پاسخ بیت منتظری را داده باشد.

گویا سید حسن خمینی فراموش کرده است که امام خمینی(ره) چگونه در شناساندن منتظری و جریان وابسته به او، از خودشان هزینه کردند. و به‌خاطر همین است که از دهه شصت تاکنون امام خمینی و فرزندشان مرحوم سیداحمد خمینی آماج تهمت‌ها و تخریب‌های حامیان منتظری قرار گرفتند.

سیدحسن خمینی باید متوجه باشد که میراث امام خمینی(ره) نه با یک اشتباه در یک بیانیه که با ادامه‌دار شدن تکرار اتهامات واهی نسبت به امام در سایه بی‌عملی منتسبین حضرت امام خمینی به خطر می‌افتد.

البته باید ریشه عدم پاسخگویی سید حسن خمینی به اتهاماتی که بیت منتظری به پدر او و بنیانگذار جمهوری اسلامی می‌زنند را در جای دیگری جستجو کرد.

چند سالی می‌شود که سیدحسن خمینی به‌خاطر اتحاد سیاسی که در پشت پرده با جریان منتظری و حامیانش دارد، مراقبت است مبادا قدمی بردارد و سخنی بگوید که موجب تکدر خاطر متحدین سیاسی‌اش شود؛ مثل خودداری چندین ساله از نشر رنجنامه مرحوم سیداحمد خمینی که در نقد و رسوا کردن منتظری و تخریب کنندگان امام خمینی نوشته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تاریخی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید